Anonym (Ida) skrev 2025-03-24 18:31:53 följande:
Jaså du har testat antidepressiv? och det trodde jag var den sista utvägen för mig ifall inget annat funkar. Då finns ju inget kvar att göra! Det är ju hemskt!
Det där känner jag igen! Ibland när jag vrider huvudet kan jag bli lite yr och även det här med ljuset och mönstret i marken!! Det får jag svindel av! Exakt samma saker påverkar mig! Blir bländad av starka lysen och kan tycka det är jobbigt bara i olika sorters belysning eller om lampor blinkar som på flipperspel! Har svårt hänga med snabba filmer också med effekter!
Kan inte detta komma från spänningar i nacken?
Yes har stått på antidepressiva många år, från början av helt annan anledning. Men har som sagt justerar dos lite efter mående. Provade byta sort en omgång, men det gör jag inte om!! För DÅ blev alla symtom tusen gånger värre, för utsättningssymtom ger tex yrsel och massor med andra besvär.
Tycker att du först och främst ska utesluta fysiska orsaker!
Du ska nog inte vara heeelt emot antidepressiva, dom har hjälp mig mycket! De gör att jag klarar vardagen och livet bättre, och minskar paniken över de symtom jag har.
Reagerar också på effekter. Sen för att ta annat exempel, så kan det vara jobbigt att åka tex rulltrappa, mina ben tror att jag fortsätter åka efteråt.
Eller förr när jag tränade om gym, vissa maskiner fungerade inte alls, tex roterande rörelser eller i sidled. Hela min balans blev katastrof. Hela kroppen gungade.
Men jag har kollat balans organet hos öron näsa hals, och de fann inga fel.
Tänker ibland om det är något med nerver eller så.
Och ja, absolut nacken!!! Det tror jag starkt på. Min yrsel kan ibland vara ensidig, och jag är mer spänd på den sidan av nacken. Kan känna hur det snurrar till om jag suttit på visst sätt eller vrider huvudet..
Men vad gör man? Jag försöker stretcha nacken dagligen. Gick på akupunktur en period och Även kiropraktor.
Sen är ju frågan om det är spändhet som är problemet, eller nerver i kläm? Detta är ju en djungel.
Hur orkar du dagarna med dessa besvär?
Många gånger vill jag bara slänga in handduken och gå och lägga mig. På jobbet kan det ibland vara riktigt tufft att hålla ihop sig samtidigt som som man går och känner sig full.