Anonym (Ida) skrev 2025-03-14 15:54:30 följande:
Alltså fattar inte hur lika vi är!! Allt detta stämmer på mig!! Ja så menar jag med olika underlag man går på.
idag var det snö och det var jobbigt på nåt vis att gå på! Halt och mjukt.
Låter ju neurologiskt?
Hur började allt för dig? För mig kom det över en natt.vaknade i en dimma med spänningshuvudvärk och lättare yrsel då. Men hade känt mig yr vid nåt tillfälle tidigare. Har också ofta hjärndimma.
För mig var det också hjärtklappning som gjorde att jag sökte igen!! Vad konstigt!!
Det måste vara stresshormoner!
Tror också detta är ångest som det blivit av det men det var inte därför det började!
Till mig har många sagt att det beror på att jag stressandas. så öva på min andning är viktigt.
Jag tycker det blir värre när jag tittar ner ibland. kiropraktorn sa att det var för jag var så spänd i nacken.
Det gör ont bara jag trycker på vissa punkter så har många triggerpunkter. Har du också det?
ja det är ju helt otroligt hur lika vi är, också galet att ingen av oss har lyckats få hjälp.
tänker också ofta om det är spänningar, eller att jag inte får tillräckligt med syre till hjärnan Osv osv. man har ju hunnit tänka i hundra olika banor. Men har samtidigt typ svårt att tro att jag har varit spänd i 5år. därför landar jag alltid i att det borde vara något annat.
alltså för mig var det verkligen från en dag till en annan. jag fick riktig yrsel ifrån ingenstans när jag var i en butik. Och min vän sa att jag också blev helt blek i ansiktet. Så trodde ju bara att jag fått blodsockerfall och behövde äta. Åt och drack där, men det var som att yrseln aldrig släppte efter det.
när jag får huvudvärk börjar det alltid i nacken, och då är de speciellt två punkter. men minns att en kiropraktor tryckte på min nacke också en gång, och när hon tryckte på ett speciellt ställe blev jag jätteillamående.
men om vi säger att det är hormoner; stress och spänningar.
gör du något åt det?
jag försöker också tänka på andning, hållning och ut och promenera. Men jag känner ju noll förbättring. Och har lite svårt att upprätthålla något när jag inte märker någon skillnad.