Urlakad av livet
Jättebra med samtalskontakt! Du kan absolut prata om allt där!
Det tar lång tid att komma igen efter så jobbiga år! För mig tog det i alla fall fem år innan jag kom upp till ytan igen.
Men sen BLEV det bättre igen! Hade aldrig trott det, trodde att allt var helt över för mig. T o m mitt ex o min relation lugnade ner sig och vi har nu en neutral relation.
Låt det ta tid och ta hjälp av psykolog eller liknande, det finns inget annat att göra.
En sak som hjälper mig också är faktiskt att skriva av mig. Jag skriver i en liten anteckningsbok när andan faller på om precis vad som helst. Jag läser aldrig tillbaka i den (det är dåligt för min psykiska hälsa att läsa om tidigare negativa tankar!) och när den är full så slänger jag den direkt! Det är som att det avlastar hjärnan på något vis, tycker jag.
Att jobba är ofta bra, man behöver ha något annat att tänka på. Efter vad jag har läst så tar det längre tid att komma igen efter svåra motgångar i livet om man blir sjukskriven och stannar hemma än om man är på jobbet även om man inte är på topp under lång tid.
Ta en dag i taget.