Inlägg från: Anonym (Urlakad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Urlakad)

Urlakad av livet

De senaste åren har varit jobbiga för mig med en traumatisk olycka, skilsmässa, min fars bortgång, försäljning av mitt drömhus och mitt drömliv. Krashad ekonomi. En exfru som fortfarande bara vill mig ont.

Det har tagit mig till ett ställe där jag är likgiltig inför det mesta. Jag kan inte sjukskriva mig eftersom mitt jobb egentligen inte är källan till mitt mående. 

Jag behöver arbeta för att betala av skulderna som kom med skilsmässan och den tvingande husförsäljningen.

Ibland har jag väldigt mörka tankar inte mot någon annan utan främst emot mig själv. Mitt arbete har ordnat en samtalskontakt för mig. Vad tror ni händer om jag berättar mina mörka tankar för dem. Sjukskriver de mig då och hamnar det i några papper?

Jag vill verkligen tillbaka till livet och känna glädje igen men känner mig helt instängd i detta mörker :(

• Svar på tråden Urlakad av livet
  • Anonym (Urlakad)

Tack för jättefina ord. Ja jag är man och jag vill inte känna eller må såhär. Jag försöker och försöker och försöker att starta om och fungera men är som ett urladdat bilbatteri. Under min mörka period har jag på något sätt lyckats träffa en ny partner. Jag känner mig så dum mot henne att jag inte kan vara mitt bästa jag. Hon förtjänar verkligen mannen jag var förut men jag är bara en skugga av den mannen. :(

• Anonym (Urlakad)
    Hellishen skrev 2025-03-03 13:58:55 följande:

Det låter otroligt jobbigt! Mitt tips är att våga känna känslorna, prata med vänner eller andra anhöriga och gråt ut, sätt ord på känslorna och häv ur dig. Det är rimligt att vara ledsen arg besviken och alla andra känslor.
    Men det är farligt att hålla allting inombords och bita ihop.

Din samtalskontakt skall ha tystnadsplikt så inget kommer ut som du säger till denne, så ta tillfället i akt och prata fritt.

Har du barn?

Kom ihåg att det blir bättre! ❤️

Ja jag har barn samt en partner. Skulle det inte vara för dem så skulle allt vara betydligt mörkare. Det som är jobbigt är att det är otroligt svårt att vara den klippa de förtjänar att kunna stödja sig mot.
Svar på tråden Urlakad av livet