• Anonym (U)

Någon som fått felaktigt resultat på std-prov?

Som rubriken lyder. Gyn ringde om att testet kommit tillbaka positivt, något jag vet 100% är felaktigt. Bad om att få göra om det och fick ett spydigt svar.

Någon som varit med om det? Vad var det för test och hur hanterade de det?

• Svar på tråden Någon som fått felaktigt resultat på std-prov?
  • Anonym (m)
    Anonym (U) skrev 2025-03-03 18:32:45 följande:

För att vi båda var oskulder när vi träffades och ingen har varit otrogen.

Har du haft sex så kan du ha klamydia. Det går inte att veta vad någon annan har gjort.
  • Anonym (U)
    mammatill6 skrev 2025-03-03 18:35:59 följande:
    Frågan är vad som är störst chans. Att provet visar felaktigt eller att någon av er inte är helt ärliga?
    Att provet visar fel.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (U) skrev 2025-03-03 18:32:45 följande:

För att vi båda var oskulder när vi träffades och ingen har varit otrogen.

Din partner kanske inte varit otrogen men var inte oskuld när ni träffades? Kanske inte penetrerande sex om det var viktigt för att kalla sig oskuld men tillräcklig kontakt för att bli smittad.
  • mammatill6
    Anonym (U) skrev 2025-03-03 18:49:06 följande:
    Att provet visar fel.
    Du är medveten om hur säkra testen är om de visar positivt. Och du har lämnat både urin o sekret som visa positivt? Är du med din sambo 24/7 o va det innan Ni träffades?
  • Anonym (U)

Som sagt så efterfrågar jag de som varit med om att det visar fel, jag är inte intresserad av att försöka övertalas att jag inte ska lita på honom.

• Anonym (S-G)

Du har lämnat två slags prov men tror att båda skulle vara felaktiga?

• Anonym (U)
    Anonym (S-G) skrev 2025-03-03 19:41:32 följande:

Du har lämnat två slags prov men tror att båda skulle vara felaktiga?

De kollade massor av saker, det var inte för samma sak.
  • Anonym (Stella)

Det går att få falskt negativt men inte falskt positivt. Vill du så gärna tro på din kille kan du låtsas att någon av er blivit smittad i bastun eller liknande. Det är viktigt att ni båda får behandling. 

• Anonym (U)
    Anonym (Stella) skrev 2025-03-03 19:46:55 följande:

Det går att få falskt negativt men inte falskt positivt. Vill du så gärna tro på din kille kan du låtsas att någon av er blivit smittad i bastun eller liknande. Det är viktigt att ni båda får behandling. 

Går visst att få falskt positivt. Han var lika paff som jag och har inga problem med att testa sig.
  • mammatill6
    Anonym (U) skrev 2025-03-03 19:43:24 följande:
    De kollade massor av saker, det var inte för samma sak.
    För din egna skull så måste du nog inse att det är något du inte vet. Du kman aldrig vara 100 på vad din sambo gör
Svar på tråden Någon som fått felaktigt resultat på std-prov?