• Harnok

Jag vill uppleva ett sexliv

Hej. Jag är ledsen över att jag aldrig har haft ett sexliv. Jag har haft sex ett fåtal gånger men det var över tio år sedan nu. Har försökt ragga på tjejer på nätet och tjejer jag träffar och på utlandsresor men det vill sig inte för mig.

Skulle så gärna vilja få uppleva sex igen, vad ska jag göra? :(

• Svar på tråden Jag vill uppleva ett sexliv
  • Anonym (Peterpan)

Börja träna. Skaffa ett intresse. Köp nya kläder. Optimera din hem. Läs böcker. Ät sunt. Var social utan krav. Var snäll. Se dig inte som ett offer. Var inte desperat. Älska din ensamhet. Ta en promenad. Ta en kalldusch. Reflektera. Skratta.

• Anonym (L)

Nätet är hopplöst att träffa någon på. Mycket bättre att försöka irl, annars är det bara yta som krävs för första intrycket och har man inte ytan blir det genast svårare. IRL får man intryck av resten av personen också.

• Anonym (Yupp)
    Anonym (L) skrev 2025-03-04 22:35:38 följande:

Nätet är hopplöst att träffa någon på. Mycket bättre att försöka irl, annars är det bara yta som krävs för första intrycket och har man inte ytan blir det genast svårare. IRL får man intryck av resten av personen också.

Ligger något i det, krogen funkade riktigt bra på 80 och 90 tal.
    Idag sitter folk bakom en skärm och är så kräsna att ingen träffar någon alls
    Är nyss 58 och träffat mina kvinnor till 95% på krogen. ONS eller flera gånger, förhållanden med förlovning och barn.
    Är sedan typ 2014 på ett antal dejting-sidor. Första sommaren, otroligt med sex.
  • Anonym (Lina)

Självförtroende är A och O och att tycka om sig själv. Sedan måste du kunna flörta och ha glimten i ögat. Det är viktigare än allt annat. Sedan kan det vara svårt att sprudla om man har svår livssituation men livet är inte rättvist. Kan du jobba på självförtroende och utstrålning samt träna så är det bästa sättet att skapa förutsättning för att träffa någon att ha sex med. Men det finns aldrig garantier, man kan bara göra allt för att optimera möjligheten.

• Dr Nail

Köp sex! Köp utomlands där det är lagligt (OBS. jag rekommenderar inget olagligt!), du behöver inte ens åka långt. Åk och knulla, knulla varje dag, knulla utan kondom. Knulla upp din självkänsla och ditt självförtroende.

• Anonym (Peterpan)
    Dr Nail skrev 2025-03-04 23:11:05 följande:

Köp sex! Köp utomlands där det är lagligt (OBS. jag rekommenderar inget olagligt!), du behöver inte ens åka långt. Åk och knulla, knulla varje dag, knulla utan kondom. Knulla upp din självkänsla och ditt självförtroende.

Nej det är inte en dålig kvinnosyn han behöver utan det han behöver är det jag skrev som första svar.
  • Anonym (Vidrigt)
    Dr Nail skrev 2025-03-04 23:11:05 följande:

Om min man ens kände någon som resonerar som du hade jag spytt på honom.

Så om TS tänker ta ditt råd bör han nog öva på att hålla käften först.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Peterpan) skrev 2025-03-04 22:31:05 följande:

Börja träna. Skaffa ett intresse. Köp nya kläder. Optimera din hem. Läs böcker. Ät sunt. Var social utan krav. Var snäll. Se dig inte som ett offer. Var inte desperat. Älska din ensamhet. Ta en promenad. Ta en kalldusch. Reflektera. Skratta.

Det här är väldigt bra råd!!!

Mycket av detta var vad jag gjorde när jag tänkte ge mig ut i svängen igen för sådär 7 år sedan.

Jag skaffade mig även ett kort välansat skägg. Lärde mig att spela gitarr. Jag gick från skunk till hunk, och fick ligga hur mycket som helst.
  • Anonym (40ish)

Tror också mycket på att gå från Skunk till Hunk och börja prata med kvinnor i din omgivning! 

Ett sexliv är förstås något helt annat än att gå till prostituerade eller ha ONS med något aspackat krogragg. Ett sexliv är att ligga med samma person dag efter dag, vecka efter vecka i flera år att utforska, utvecklas och uppleva saker tillsammans!

Svar på tråden Jag vill uppleva ett sexliv