Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Familjebildning

Anonym (Undrande man) skrev 2025-03-04 22:41:06 följande:
    Familjebildning

Hej, 
    Vet ej om detta är rätt kategori. Men jag har funderat på den sjunkande nativiteten. För egen del har jag dragit mitt strå till stacken och skaffat barn. Det bästa jag gjort faktiskt. Men nu till frågan som riktas till er kvinnor.  
    Jag har flera manliga vänner som gärna skulle vilja ha barn. Jag är säker på att de skulle bli fantastiskt bra kärleksfulla fäder men de lyckas inte träffa en kvinna att skaffa barn med. . Två av vännerna är välbärgade och vill ha en arvinge att lämna över gener och arvet till. Hur kommer det sig att kvinnor hellre inseminerar sig istället för att ge sitt barn en kärleksfull pappa som dessutom kan ställa upp och säkra barnets  framtid ekonomiskt? Hade jag varit kvinna hade jag inte tvekat... men det vore intressant att höra hur ni kvinnor resonerar.

Svårt att svara på när man inte vet varför dina vänner inte lyckas attrahera kvinnor, eller inte lyckas attrahera de kvinnor de vill ha.

Att man skulle bli en fantastisk förälder är jättebra för familjebildning, men räcker inte för att attrahera någon eller få ett förhållande att funka. 

Det klart att man kan tycka att en trevlig man i sina bästa år med ett ordnat liv, inte borde ha några större problem att hitta en lämplig kvinna, så vida han inte ser ut som sju svåra år eller har en knepig personlighet. Men som sagt, svårt att säga när man inte känner dessa män eller har hela bilden. 

Många män träffar trots allt kvinnor som de får barn med.

Jag är lyckligt gift och hade nog inte velat skaffa barn ensam, men det har både fördelar och nackdelar. Ett alternativ är ju att försöka hitta en lämplig förälder till sitt barn, utan att nödvändigtvis leva ihop som par. 

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Jojo) skrev 2025-03-05 08:10:25 följande:

Sjuka svar man får i en sån här tråd. 

Förutsättningarna är att det är bra män och direkt ska fokus riktas mot vad männen gör för fel för att inte attrahera kvinnor.

Det är inget nollsummespel som du tycks tro. Det behöver varken vara fel på kvinnorna eller männen för att det inte blir någon bra match.

Hur ska vi kunna veta varför TS kompisar har svårt att hitta kvinnor för familjebildning, när vi inte känner dessa män? Aldrig har träffat dem.

Att vara en bra man är en bra början, men mycket annat ska klaffa också. 
Svar på tråden Familjebildning