Inlägg från: Anonym (han) |Visa alla inlägg
  • Anonym (han)

Familjebildning

Anonym (Undrande man) skrev 2025-03-04 22:41:06 följande:
    Familjebildning

Hej, 
    Vet ej om detta är rätt kategori. Men jag har funderat på den sjunkande nativiteten. För egen del har jag dragit mitt strå till stacken och skaffat barn. Det bästa jag gjort faktiskt. Men nu till frågan som riktas till er kvinnor.  
    Jag har flera manliga vänner som gärna skulle vilja ha barn. Jag är säker på att de skulle bli fantastiskt bra kärleksfulla fäder men de lyckas inte träffa en kvinna att skaffa barn med. . Två av vännerna är välbärgade och vill ha en arvinge att lämna över gener och arvet till. Hur kommer det sig att kvinnor hellre inseminerar sig istället för att ge sitt barn en kärleksfull pappa som dessutom kan ställa upp och säkra barnets  framtid ekonomiskt? Hade jag varit kvinna hade jag inte tvekat... men det vore intressant att höra hur ni kvinnor resonerar.

För att många kvinnor inser att den där pappan inte är så himla mycket att hänga i julgranen trots allt. 

Många män ser sitt föräldraskap som att de producerat barnen, allt därefter får vara kvinnans ansvar. Och då tänker många kvinnor, att varför ha den där mannen alls? 

Många män ställer inte alls upp och är en kärleksfull pappa som säkrar barnets framtid ekonomiskt, eller nuet heller för den delen. Utan de sätter sig med fru och barn och lever tonårsliv på kvinnans bekostnad, och det inser allt fler kvinnor att de klarar sig utan.
  • Anonym (han)
    Anonym (obs) skrev 2025-03-05 11:31:03 följande:
    Skulle snarare säga såhär: Många kvinnor vill ha ett liv utan det ansvar som EN MAN innebär. 
    Kvinnor klarar av att ansvara för barn. Det är när man måste vara mamma till sin partner också som orken tar slut. Kvinnor med barn som lämnar en oengagerad partner har plötsligt mer energi och kan vara bättre mammor och bättre människor än vad dom var i en snedfördelad relation.
    WORD!

Och det är ju därför som kvinnor skaffar barn på egen hand och struntar i att släpa på en man bara för att få barnen. 
Svar på tråden Familjebildning