Anonym (v) skrev 2025-03-05 12:12:58 följande:
Jag är ingen tjej eller kille-jag är en kvinna. Mer än så säger jag inte.
Okej. I tonåren skulle det inte vara särskilt konstig. Det upplever många tjejer i tonåren. Jag utgår då ifrån att du är över 20. Men även där.... det finns de som kan vara så och sedan ändrar det sig när de närmar sig 30. Över 50 eller 60 - då kan en del kvinnor ha tröttnat på sexualitet. Eller vill inte ha relation pga dåliga erfarenheter.
Att du är rädd för att något farligt skulle kunna hända, när du har autism och svårt att tolka situationer - det är egentligen vettigt. Du har säkert svårare att märka om något är fel. Det är dock något man kan lära sig i ganska stor utsträckning. Och man kan ju också vara försiktig (inte vara ensam med personen i början, t.ex.).
Att relationer/äktenskap går sönder - 50? - ja, det låter ju som om man inte vill satsa på det. Men samtidigt kan det ju vara så att man är tillsammans i 10 eller 20 år (bara som exempel nu), och sedan tycker man, nu passar det inte längre och man går skilda vägar. Men man har haft det bra i många år och det är bara att det inte passar NU. Kanske måste en relation inte hålla hela livet?
Sexualitet är ännu en annan sak. Där kan du också beskriva närmare hur du känner.