Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Hjärnspöken?

Anonym (Hjärnspöken) skrev 2025-03-05 18:56:53 följande:
    Det är möjligt att det är så. Det har aldrig varit på tal med gemensam ekonom och det är det sista året det känts kärlekslöst. Inte alltid ska tillägga. Det har alltid delats 50/50 på allt och det är därför jag tror det är mer en business. Jag tror därför att han sparar till eget boende så han kan flytta när han har pengarna.
    Känner du så är säkert din magkänsla riktig. Om han tjänar 27.000.- mer än du i månaden innebär det att han har en medel- eller relativt hög lön och du drar dig fram på existensminimum. Väldigt märkligt när man lever under samma tak. Det är absolut en uträkning med detta precis som du misstänker. När han kan köpa gör han det och drar. Då kommer inte du att vara förstahandsvalet; det är ju redan svajigt mellan er.                                                                                                                Ta det då för vad det är, med öppna ögon, du bor ju faktiskt billigare med honom än utan. Förvänta dig ingenting utan spela med,  det du ser är vad du får. Skaffa dig ett ett eget rum, hitta på lite egna saker, lite otrogen kan du också vara, men låt honom inte komma på dig. Egentligen skulle jag inte ha dåligt samvete, taskigt att han inte tar större delen av era kostnader, lever man ihop ska man väl ha samma standard.  Alltid en god förutsättning att båda befinner sig på samma nivå ekonomiskt. 
Svar på tråden Hjärnspöken?