• Anonym (.)

Ghosta eller fasa ut?

Du behöver väl inte skriva något mer bara

svarar du på sexmeddelanden så fortsätter han väl

kanske tappar han intresset av sig själv 

• Anonym (.)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-03-07 22:08:07 följande:
    Hur svårt kan det vara? Om du har TYDLIGT sagt att du inte vill så är det väl bara att du blockerar honom, det finns blockeringsfunktion på i princip allt nuförtiden, det kan inte vara så svårt. Men du kanske tycker om att han fortsätter och ger dig bekräftelse och uppmärksamhet? Annars hade du blockerat redan.
    Många av dessa kvinnor som startar trådar om hur de ska avsluta med en karl verkar vara angelägna att mannen måste köpa förklaringen till att de ska bryta, om mannen har nya invändningar så måste de övertyga honom för att kunna gå vidare
  • Anonym (.)
    Anonym (Hon) skrev 2025-03-08 13:35:49 följande:
    Han frågade inte, han började från ingenstans skriva vad han vill att vi ska göra, upprepade gånger trots att jag var avvisande. Det hade varit annorlunda om han frågat eller hintat och sen respekterat att jag inte ville.

Det är helt irrelevant om vi gjort det tidigare eller inte, ett tidigare samtycke är inte ett frikort att trycka på den andra något den inte är med på.
    Du skulle ha blockat där och då när han beter sig så illa anser jag. Du är verkligen inte skyldig honom något, blocka honom bara om det är det lättaste för dig.
  • Anonym (.)
    1omtänksam skrev 2025-03-08 16:52:46 följande:

Givetvis har du inget ansvar gentemot hans upprepade sexuella inviter. Men om en chattat i 1 års tid tycker jag en har lite ansvar även  att se över sig själv lite. Också. Bara så jag menar helt enkelt. 

Och det gör att TS ska blocka honom eller inte? Eller vart vill du komma med att försöka dra upp bakgrundshistoria om vad TS gjort förut? Hur ska TS göra nu?
Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?