• Anonym (8641)

Jag har blivit slagen

För tre veckor sedan då jag var på krogen var jag otrogen och hånglade med en annan man. Sambon hade fått höra jag dansat närgånget med en annan (inte om hånglet) och då jag kom hem samma natt tryckte han mig mot väggen, skrek mig i ansiktet och slog mig 2 gånger i ansiktet med handflatan. Följande morgon slog han mig igen med knytnäven i huvudet. Han sade även att får han veta jag varit otrogen dödar han mig. Efter några dagar ångrade han sig och bad om ursäkt 1000 gånger om. Jag sade jag förlåter honom för jag tänkte jag förtjänade detta efter vad jag gjort och vi har försökt leva som vanligt. 
    Jag har ännu inte kunnat släppa det här. Han har även slagit och hotat mig tidigare för något år sedan men då har det varit på grund av annat bråk. Min tanke att lämna den här relationen blir bara starkare med tiden. Skall jag lämna honom? Han slog ju lig egentligen med all rätt men det vet han inte själv om.

• Svar på tråden Jag har blivit slagen
  • Ascendere

Ja du måste lämna honom.
    Även om det inte är OK att vara otrogen så är det inte en anledning att ta till våld.
    Din partner är våldsam och det risken är att det blir värre så tänk på din egen säkerhet och lämna omgående.
    Kvinnojour kan stötta under processen om det känns jobbigt. 

• MsM84

Oavsett vad den andra gjort är det inte ok med misshandel och dödshot. Det är inget som hör hemma i en kärleksrelation. 

• Anonym (M)

Ja. Du behöver lämna honom. Det finns dessutom ingenting som rättfärdigar att någon blir slagen.

Ring kvinnofridslinjen för råd om hur du tar dig ut från situationen. 020 50 50 50

• Meddelande borttaget
  • Lynx123

Men det är ju fruktansvärt!!! Han hade INGEN rätt göra så. Så gör inte en frisk människa. Lämna innan det blir värre. Ring kvinnorjouren.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Du tror väl inte att det är normalt att bli slagen och dödshotad av sin partner? Även om du gjorde fel som var otrogen.

Du borde ha lämnat honom redan när det hände förra gången.

Att han blev arg förstår jag, men våld eller hot är aldrig ok.

Lyssna på ditt sunda förnuft och lämna! Detta är ingen sund relation, han kan bli farlig.

En normal, vettig man, hade kanske bett dig dra åt helvete, men inte mer än så. Eller förlåtit dig om det "bara" var hångel.

• Anonym (H)

Men jeeez, självklart ska du lämna honom!

• Anonym (Man)

Lämna honom och dom flera skrivit hlr våld inte hemma i en relation och inte otrohet heller så jag tycker ni båda ska leva själva så slipper ni göra andra illa på ett eller annat sätt.

• Anonym (T)

Jag fattar inte att kvinnor fortfarande 2025 behöver ställa den frågan. 

Menar du att du inte är värd mer än så?

En kvinna i månaden ungefär blir ihjälslagen av en nuvarande eller tidigare partner. Jag tror inte att någon av dem tänkte att de på allvar skulle bli en del av den statistiken. 

Vad händer nästa gång han blir arg och fortsätter slå? 

Om du stannar nu har du visat att inget händer om han slår dig så varför ska han hålla tillbaka nästa gång?

• Nandez
    Anonym (M) skrev 2025-03-06 16:31:51 följande:

Ja. Du behöver lämna honom. Det finns dessutom ingenting som rättfärdigar att någon blir slagen.

Ring kvinnofridslinjen för råd om hur du tar dig ut från situationen. 020 50 50 50

Håller med
  • Anonym

Du ska självklart lämna honom.
    Bli inte en av dessa kvinnor som vi läser om I Aftonbladet.

• Anonym (aeter)

Du låter rätt påverkad av våld. Du behöver hjälp.

Man får inte slå folk även om de har varit otrogna, faktiskt.

Vänta inte och bli en siffra i statistiken.

• EpicF
    Anonym (8641) skrev 2025-03-06 16:26:13 följande:
    Jag har blivit slagen

För tre veckor sedan då jag var på krogen var jag otrogen och hånglade med en annan man. Sambon hade fått höra jag dansat närgånget med en annan (inte om hånglet) och då jag kom hem samma natt tryckte han mig mot väggen, skrek mig i ansiktet och slog mig 2 gånger i ansiktet med handflatan. Följande morgon slog han mig igen med knytnäven i huvudet. Han sade även att får han veta jag varit otrogen dödar han mig. Efter några dagar ångrade han sig och bad om ursäkt 1000 gånger om. Jag sade jag förlåter honom för jag tänkte jag förtjänade detta efter vad jag gjort och vi har försökt leva som vanligt. 
    Jag har ännu inte kunnat släppa det här. Han har även slagit och hotat mig tidigare för något år sedan men då har det varit på grund av annat bråk. Min tanke att lämna den här relationen blir bara starkare med tiden. Skall jag lämna honom? Han slog ju lig egentligen med all rätt men det vet han inte själv om.

Nej, det gjorde han verkligen inte! 

Självklart ska du lämna honom, och anmäla honom för misshandel! 
  • Anonym (Rut)
    Anonym (8641) skrev 2025-03-06 16:26:13 följande:
    Jag har blivit slagen

Sånt här är så deprimerande att läsa. Vadå han slog med all rätt?! Vet du inte att det är förbjudet? Det är misshandel. Spring! Polisanmäl! Ta lite ansvar och dra.
  • Anonym (EH)

Tyvärr blir de värre när första slaget är gjort, han kommer hitta fler anledningar till att slå dig.
    var försiktig snälla TS.

så fort en man lagt händerna på sin kvinna på de sättet måste de ta slut, för risken är för stor att det eskalerar. Man gör inte så mot någon speciellt inte när den är svagare och mindre på de fysiska planet.

• ragnvaldigur

Ja du gjorde fel men du självklart försöka lämna honom. Tänk om det eskalerar att han börjar slå dig för mindre och mindre saker. Lämna! Hoppas ni inte bor ihop/ har barn ihop.

Svar på tråden Jag har blivit slagen