Inlägg från: Anonym (mmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mmmm)

Attraktivt

Brukar ett attraktivt yttre ofta blotta ett attraktivt inre? Finns det ett samband? Och vad klassas som ett attraktivt inre för dig?

Motivera din åsikt

• Svar på tråden Attraktivt
  • Anonym (mmmm)
    Anonym (Moa) skrev 2025-03-06 20:21:04 följande:

Är inte alls övertygad om att det hänger ihop. Ett inre är för mig alltid det som vinner. Vem vill ha en snygging som är rutten inuti. 

Fast då verkar du tycka det finns ett samband?
    snygg=rutten inuti.
  • Anonym (mmmm)

Tror själv att ett vackert yttre kan blotta ett attraktivt inre.
    Personen kanske har värderingar som gör att de äter rätt, tränar, håller sig i form. Kroppen blir smärt, huden och håret får lyster. Personen får via träningen enklare att skapa hormoner som håller en glad.

Dåliga värderingar kan leda till att man skyller ifrån sig (typ narcissism) och inte tar ansvar över sin kropp (och knopp)

men det är naturligtvis ingen regel.

• Anonym (mmmm)
    Anonym (Eli) skrev 2025-03-07 09:57:01 följande:

Jag har träffat oattraktiva människor som har varit jättetrevliga och jag har träffat oattraktiva människor som var hemska. Jag har träffat jättesnygga människor som har varit mindre trevliga och några av de snällaste människor jag någonsin träffat har varit jättesnygga. Man har det utseende man har men personlighet är ett resultat av flera faktorer. Sen kan man alltid göra det bästa av sitt utseende, oavsett hur man ser ut.

Ibland är människor otrevliga för att de har dålig självkänsla, vilket kan grunda sig i att de ser sig själva som fula och mindre värda. Ibland kan människor vara otrevliga för att de ser sig själva som finare än alla andra. Det går inte att dra slutsatsen att snygg=otrevlig eller vice versa.

Det har du väl rätt i. Jag kanske har stött på alltför många oattraktiva människor som även blottade ett fult inre. 
    Eller så var det det fula inre som gjorde att utseendet hakade på hela konceptet hos människan.. En annan kanske skulle betrakta människorna som ytligt normalvackra.

Skönhet är väl konceptionell. Nu kanske jag inte använder ordet korrekt. Men någons skönhet kanske visas genom att blotta en bra människa inombords. (Och vice versa)
Svar på tråden Attraktivt