Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Hur länge stå ut i kärlekslös relation?

Den enda positiva vägen ut är ur förhållandet!

• Lynx123
    Anonym (Ett par år...) skrev 2025-03-06 21:29:33 följande:

Ett par år 2 till 4 kanske om man har varit ett par länge står nog faktiskt många ut. Men sällan 5. Vet givetvis inte vad som är rätt eller fel, men har bedömt det efter bekantas skilsmässor. Hur länge man står ut. För barnens skull, hoppas på att det skall bli bättre, vi är som kompisar, vi är ett föräldrateam... sexlöst äktenskap osv. 2-4 år verkar man palla ha det så innan man skiljer sig.

Och det är ju helt bortkastade år av ens värdefulla liv...
  • Lynx123
    Anonym (Kärlekslös) skrev 2025-03-07 07:37:35 följande:

Tack för era svar. Det känns, som Lynx skriver, som bortkastade år. Jag blir 40 senare i år och min sambo är strax över 50. Han har verkligen blivit en sur gubbe i relationen!

Samtidigt har vi barn i lågstadieåldern. På ett sätt känns det rimligare att vänta tills de är lite äldre. På ett annat slöseri med livet. För i perioder har vi det ganska bra. Vi skrattar mycket tillsammans, han är en engagerad pappa och vi delar intressen. Det är bara i sin kärleksrelation till mig, som han är kärlekslös. 

Förstår att det känns tungt men du mår ju inte bra i den här relationen. Han är elak mot dig. Ska dina barn behöva växa upp med att se sin mamma behandlas så illa? Är det en typ av relation du tycker att de ska lära sig?

Livet är extremt kort så ta till vara på den tid du har på denna jord. Det förtjänar du och dina barn.
Svar på tråden Hur länge stå ut i kärlekslös relation?