Inlägg från: Anonym (ESH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ESH)

Få skulden för en mans otrohet

Men TS? Hur många år sedan var det detta hände och hur länge har du gått i terapi?
    För det låter som att du fortfarande inte har bearbetat klart om du inte kan förstå hur frun tänkte och kände. Du vill ha bekräftelse på att man inte kan lägga någon skuld på dig? Att du agerat helt annorlunda om du varit frisk/äldre?

Så tänker nog de flesta som gjort idiotiska misstag vid 18-20 års ålder. Du var inget barn, du visste mycket väl att det var otrohet. Att du kände dig nödgad att äta middag tillsammans med henne och barnen för att ?legitimera? att du hängde där tycker jag talar sitt tydliga språk.
    Att man har en traumatiserad/hemsk uppväxt ger en liksom inte grönt ljus att bryta mot sociala koder. Det kan vara en förmildrande omständighet i vissa fall men inte här.

Jag hade varit så förbannad och djupt sviken av min idiot till make om jag varit hon. Inte bara det att han varit otrogen och spelat dubbelspel- han tog med dig hem och DU spelade med. Ni höll på i 2 år i HENNES HEM- en plats där man ska kunna känna sig trygg och säker. 

Självklart är det mannen som bär huvudansvaret men det här var inte bara otrohet med nån random tjej från krogen utan ett svek som pågick i år. 
    Det är henne jag känner empati med- inte dig. Om skrika fula ord efter dig på stan är det värsta hon gjort så skulle jag inte klaga. 

Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet