• Anonym (Undrar bara)

Hon jag älskar bor långt bort

Jag såg en annan tråd om relation på distans. Jag älskar henne väldigt mycket, men problemet är avståndet. Jag är 43, hon är 50. Vi ses 4ggr på ett år, 2 veckor i taget. Annan tid har vi kontakt med att vi skriver till varandra och pratar med videosamtal. Hon bor i USA.

Jag har ingen realistisk möjlighet att flytta dit, jag är skild, men jag har också ett barn med NPF jag inte kan överge oavsett dennes ålder. Hon har också starka skäl att hon inte kan flytta hit. Så det är mycket att vi fantiserar om ett liv ihop som aldrig kommer hända. När vi ses är det underbart. Men 2 veckor blir ofta 11 dagar kanske pga att avstråndet är så stort. Kan ta upp emot 30H att ta sig dit eller för henne att ta sig hit. Det är så smärtsamt att ha så lite tid där man faktiskt ses, på riktigt. Är det här hållbart? 

• Svar på tråden Hon jag älskar bor långt bort
  • Tow2Mater

Hur länge har ni umgåtts? Jag ger er max 2 år. Sedan lessnar iallafall en av er.

• Anonym (Undrar bara)
    Tow2Mater skrev 2025-03-06 22:24:37 följande:

Hur länge har ni umgåtts? Jag ger er max 2 år. Sedan lessnar iallafall en av er.

2 och ett halvt. 
  • Anonym (Mysigt)

Tycker att det låter ganska mysigt. Hade ett distansförhållande med min man i några år innan jag flyttade till hans land. Kan sakna den tiden, även om det var jobbigt ibland. Om du älskar henne, så tycker jag inte att du ska ge upp. Gör det mesta av er tid tillsammans och njut av varandra. Att hitta kärleken när man kommit upp i medelåldern är inte det lättaste.

• Tow2Mater
    Anonym (Undrar bara) skrev 2025-03-06 22:26:17 följande:
    2 och ett halvt. 
    Då är ni redan på övertid.
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Mysigt) skrev 2025-03-06 22:44:40 följande:

Tycker att det låter ganska mysigt. Hade ett distansförhållande med min man i några år innan jag flyttade till hans land. Kan sakna den tiden, även om det var jobbigt ibland. Om du älskar henne, så tycker jag inte att du ska ge upp. Gör det mesta av er tid tillsammans och njut av varandra. Att hitta kärleken när man kommit upp i medelåldern är inte det lättaste.

Den biten är väldigt mysig...känner mig som en förälskad tonåring när vi skall ses. 
  • Anonym (Jerry)

I det långa loppet är det inte hållbart nej. I det långa loppet kommer avståndet att tära ännu mer och i takt med att livet förändras kommer ni också högst troligt att få mindre tid ihop .

Om det inte finns nån möjlighet till kompromiss i er relation så ni kan få mer tid ihop så kommer ni snart känna att det inte är värt det. 

Snart har ännu ett år gått och man börjar inse att livet passerar i expressfart och livet består av bara mer än videosamtal och köer på flygplatsen..  man inser att det livet är starkt inrutat, begränsat och oerhört ensamt... 

Du är ännu hyggligt ung och du vill nog ha ut mer av ett förhållande än 2x2 veckor .  

Eftersom du ställer frågan så inser du nog att du börjar närma dig slutet...

• Anonym (A)

Det fungerar fram till den dag någon av er tröttnar eller träffar någon annan. Den risken finns för alla relationer, men för er relation är risken betydligt högre. 

Svar på tråden Hon jag älskar bor långt bort