Inlägg från: Anonym (Gl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gl)

Mycket mjölk men funkar inte att pumpa?

Testa innan eller efter bebis ammar, det kan vara olika när det fungerar bäst. Jag pumpade oftast ett tag innan jag trodde bebis skulle äta, de är mer effektiva än pumpen och får ut mer så det ska mycket till att det inte ska finnas något kvar till vebis. 

Jag pumpade mycket till frys och då ska man ju vara extra noga med hygienen. Så tvöttade av brösten med varmt vatten och torkade med handduk, ofta fick det igång flödet. Annars testa att handmjölka lite först och sitt vid bebisen :) men första gångerna kom inte mycket för mig men tillslut fick jag ut mellan 100-200ml per pumpning 🤩

• Anonym (Gl)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-08 10:34:57 följande:

Tack för svar :) Ska testa det. Jag tänkte att om man inte får ut så mycket är det bra att frysa för då kan man spara lite i taget så kanske det räcker till att lämna henne några timmar iallafall men det var längesen jag frös in nu, hur är det bäst att förvara? 

Jag hade Medelas påsar, de är toppen att värna i vattenbad sen också 😍 annars vet jag de som fryser i iskuber. Funkar det att få igång utdrivningen genom att handmjölka sp testa pumpen när det är igång ☺️ 
    Tånk också på att slappna av, stress blockar oxytocin ❤️
Svar på tråden Mycket mjölk men funkar inte att pumpa?