Du har såklart helt rätt i det du skriver! Vissa vill ju dela med sig, kanske som en sorts bearbetning och andra absolut inte. Förstår verkligen att man inte vill dela med sig, ville inte med min fråga eller inlägg att någon skulle känna sig tvungen att berätta för någon helt random, för att minska min eller någon annans oro. Det var, som jag skrivit, en känslig fråga. Men tänkte nog mest att vissa ?mår bra? av att bara få dela sin berättelse, eller som i ditt fall någon väns berättelse.
Men håller med om allt du skriver. Men vill såklart bara förtydliga att jag absolut inte kom från något ont med min fråga, eller att jag skulle tycka att någon gjort något ?fel? bara för att det värsta tänkbara hände. För det tycker jag absolut inte. Ingen blir ju tvingad att svara här heller men ibland (tycker jag) att det är skönt att få prata/berätta/skriva om Ifall man varit med om något traumatiskt. Så jag tänkte väl att det kanske fanns någon som kände så. Att det är skönt att dela sina erfarenheter och kanske till och med hitta någon som varit med om samma. Vill tro att det är få som skulle döma någon som varit med om detta.
Beklagar verkligen för dina vänner som varit med om det. Jag kan inte ens föreställa mig, det känns overkligt att det ens händer.