• Anonym (Liz)

Sömntablett som man verkligen däckar av?

Alimemazin smakar förjävligt, men däckar mig... Och då somnar jag ibland inte ens på 6 st stilnoct, så jag har riktiga sömnproblem...

Men vägrar ta den just pga smaken. Det är enbart den flytande som funkar på mig, tabletterna funkade inte...

Alimemazin är ett antihistamin, så ingen direkt sömnmdecin men man blir galet trött av den.

Saroten funkar också en månad, men kroppen vänjer sig vid den...

• Anonym (Liz)
    Anonym (TS) skrev 2025-03-10 16:57:59 följande:

Tack för alla tips!

Jag tar redan antidepressiva och maxdosen för Propavan. Det funkar men det är ingen garanti och ibland somnar jag inte alls på dem. 

Jag skulle vilja däcka någon gång och sova riktigt tungt som sagt. Det har gått så långt att jag såg fram emot att bli sövd med narkos när jag skulle opereras för ett tag sedan men det var bara extremt obehagligt, inte alls någon mysig insomning.

Jag ska prata med läkaren om era förslag fast hon är restriktiv med tyngre tabletter trots att jag har 0 missbrukstendenser (är väldigt skötsam och välordnad av mig) och har slutat i perioder på eget bevåg. 

Proavan är ingen INSOMNINGSTABLETT det är zolpidem och imovan du ska ha i så fall...

Jag somnar inte heller på propavan. Den ska hålla dig sovande när du väl somnat.
Svar på tråden Sömntablett som man verkligen däckar av?