• Anonym

Varför gör min kropp så här mot mig? (vikt)

Anonym (döttstrött på det) skrev 2025-03-31 00:00:12 följande:

Jag har gått upp och ner ytterligare flertalet kg sen sist. Som mest har jag gått upp 3 kg och ner 1, totalt. Dagens vikt jämfört med vägning i TS är +0,1 kg.

Jag har dragit ner på kalorierna ytterligare och fastar helt 24-36 timmar i veckan. Inget händer.

Jag känner mig så jävla misslyckad. 

Hur lägger du upp fastan?
    Du kompenserar väl inte efter?
  • Anonym
    Anonym (döttstrött på det) skrev 2025-03-08 10:56:24 följande:
    Tack för ditt inlägg.

Jag sover kanske snarare för mycket ibland. Jag har en del problem med sömnen och måendet som gör att jag faktiskt kan ligga i sängen tills det gör ont, 12-16 timmar. Det händer inte jätteofta att det blir så mycket som 16 men det är inte heller ofta mindre än 10-12. 
    Här har vi en stor del av problemet.
    Alltså, att ligga i sängen minst halva dygnet.
  • Anonym
    Anonym (döttstrött på det) skrev 2025-03-31 17:15:25 följande:
    Jag förstår det. Det är inte riktigt med flit. Jag går och lägger mig för man ska ju helst göra det någong gång mellan solen går ner och att den går upp igen, sen ligger jag där och kan inte sova på timmar. När jag väl sen somnar sover jag antingen många timmar i sträck, 8-10, eller så vaknar jag typ varannan timme och ligger vaken ch bara väntar på sömnen igen. 

Väckarklocka hjälper inte, jag sover rätt igenom, eller vaknar till, stänger av och somnar om direkt. Hjälper inte att ha väckarklockan någon annanstans heller, jag bara går och stänger av, eller går på toa, och somnar om igen. 

Vissa dagar är jag så trött att jag går upp, äter något och sitter upp kanske 1-2 timmar, men sen är jag så trött att jag knappt kan hålla huvudet uppe så går och lägger mig och vilar och sen vaknar jag några timmar senare.

Det hjälper inte att gå och lägga mig samma tid varje dag. Det gör jag redan. Jag göra alla de valiga "knepen" för att somna, det enda som hjälper lite är om jag mår tillräkligt bra och sätter på vissa specifika användare på youtube (men skrämen släckt, så bara ljud, lägt)

Det är verkligen en ond spiral.
    Men stackars dig... har det alltid varit så här?
    Får jag fråga hur gammal du är?

Har du kollat upp dina värden, det är inte normalt att vara så trött... (som att du inte visste det?)
Svar på tråden Varför gör min kropp så här mot mig? (vikt)