• Minilillis

Inte ett enda positivt ägglossningstest

Hej! 

Har kanske inga super bra svar men tänk på att de kan ta tid för kroppen att komma tillbaka till dem "normala inställningarna" men du ska absolut inte vara rädd för att fara till gyn och kolla hur de står till med kroppen. Bättre att kolla upp än att gå runt och fundera på hur de är! 😊

Kring äl tester så låter det som du tänker rätt. Det jag fått till mig av fertilitets klinik så ska jag själv varjefall äl-testa på morgonen. Men jag kör 2 ggr per dag. Har själv aldrig provat med tempning så där kan jag inte uttala mig 😊😅

• Minilillis
    vanillagirl skrev 2025-03-09 20:44:42 följande:

Tack snälla för svar! 😄

Ja så är det ju! Minns ju knappt vad som är normalt för mig heller eftersom man har använt preventivmedel så länge? Kanske har kroppen inte kommit igång helt ännu?

Men kan man ta hjälp för att bara kolla om man faktiskt har ägglossning? Eller kommer dem kräva att man har försökt skaffa barn i ett år innan man får hjälp? Känns som så bortkastad tid att ha försökt ett år isånafall om man nu inte skulle ha ägglossning som man ska?

Nemas! Dock vet jag inte om de va mycket av till bra svar eller ej 😅

Men precis, vem vet nästa månad kan de händer att de blir omslag på äl-sticka!😄 

Helt ärligt vet jag inte, men jag själv ringde till min gyn för alla mina 1000 frågar å då bokade vi tid och därigenom fick jag veta att jag hade pcos. Så jag vet att jag mest troligt aldrig ägglossat i mitt liv innan jag nu velat ha barn 😅

Fattar, man vill ju ha de svart på vitt så man vet att de rullar som de ska! Det jag vet att man kan med blodprov - progrestron prov få svar på om man ägglossat men det provet tar man 7-9 dagar efter den förmodade ägglossningen 😊
  • Minilillis
    vanillagirl skrev 2025-03-09 21:48:29 följande:
    Men då ska jag nog ta och ringa dit! Man kan ju fråga iallafall och det skulle kännas skönt att prata med någon som kan svara på ens funderingar och oro.

Aha! Hur funkar det, får du hjälp nu med att ägglossa? Misstänkte du det innan du sökte hjälp?

Det vore ju något om man kanske kunde få ta ett blodprov då. Får ringa och höra var de föreslår att man ska göra!☺️
    Mem precis , råd fråga kan man alltid 😊

Precis, de är en process kan man säga så hoppas innerligt att de e ägglossnings stickorna dina som spökar och att kanske tempning ger bättre resultat 😄👏🏼 

Misstänkte inget, de uppdagades för många år sedan då jag fick komma till en påläst duktig läkare av andra orsaker.🤷🏼?♀️ Men skönt såhär i efterhand att när de väl blev dax att veta förutsättningarna.😊
Svar på tråden Inte ett enda positivt ägglossningstest