Inlägg från: Anonym (Smart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smart)

För smart? Är det vanligt att män tänker såhär?

Jag tycker om smarta kvinnor. Jag är själv intelligent (tidigare medlem i Mensa, har disputerat) men det är nog mer sannolikt att min flickvän blir professor än att jag blir det för hon har mer driv. Skulle hon lyckas med vore det fantastiskt och jag känner mig inte på minsta sätt hotad av hennes framgångar

• Anonym (Smart)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-09 10:57:03 följande:
    Du tillhör de 1 procent smartaste Mao. Tror du att du är representativ för den genomsnittlige mannen?
    Märkligt att behöva förklara det!?
    Är min åsikt inte värd någonting för att jag inte representerar den genomsnittliga mannen just vad gäller begåvning och utbildning? Dessutom var frågeställningen "Ni män som finns här, hur resonerar ni?". Jag är en man som finns här, och jag har berättat om hur jag resonerar.

Oberoende av begåvning är jag ju en man som är högst genomsnittlig i massor av andra avseenden, och saken här gäller ju att jag har en flickvän som är/är på god väg att bli klart mer framgångsrik än jag, och jag berättar om hur jag känner inför det.
  • Anonym (Smart)
    Anonym (Analys) skrev 2025-03-09 11:25:38 följande:
    Ja, det var faktiskt inte vidare smart tänkt.
    Det måste vara jobbigt för dig att bli provocerad av att någon utger sig för att vara högbegåvad på ett internetforum.
Svar på tråden För smart? Är det vanligt att män tänker såhär?