• Anonym (Carro)

Sårad över löjlig sak

Jag har dejtat en kille i typ två månader och i början av vår relation berättade han att han drömt om ett rådjur. Några veckor senare drömde jag också om ett rådjur och det blev liksom vår grej, han hittade en jättefin bild online som han skickade till mig och sade att det rådjuret representerar oss och att rådjur står för kärlek, vår kärlek.
    Vi brukar skicka den emojin som en gullig, löjlig grej också och det kom att börja betyda något fint.
    Häromdagen lade han upp en grej i sociala medier om en tjej som klädde ut sig till ett rådjur för att stalka sitt ex och skrev att det förklarade varför rådjur dök upp i hans liv hela tiden. Att det skulle ha varit hans galna ex alltså, hela rådjursgrejen. Det gjorde mig rätt ledsen och känner mig dum nu. Överreagerar jag? ska jag säga nåt?
  • Svar på tråden Sårad över löjlig sak
  • Anonym (d)

Jisses så taktlöst av honom. Ja jag hade kommenterat det.

• Anonym (.)

Verkar också oroande att han börjar prata om er kärlek när ni dejtat så kort tid bara. Och att du tycker det är någonting normalt och bra.

• Dimisi

Ja du ska berätta att du blev ledsen och varför. Men glöm inte att lyssna på hans svar och ta emot hans tröst eller eventuella andra försök att göra dig glad igen.

• Anonym (Carro)
    Anonym (d) skrev 2025-03-08 22:43:53 följande:

Jisses så taktlöst av honom. Ja jag hade kommenterat det.

Skönt att höra att jag inte överreagerar 😕 Hur hade du lagt fram det?
  • Anonym (Carro)
    Dimisi skrev 2025-03-08 22:55:28 följande:

Ja du ska berätta att du blev ledsen och varför. Men glöm inte att lyssna på hans svar och ta emot hans tröst eller eventuella andra försök att göra dig glad igen.

Han skickade en rådjursgrej till mig efter det där inlägget och då skrev jag att det hade fått en ny mening för mig nu, när det handlar om hans galna ex. Han svarade inte på det.
  • Anonym (d)
    Anonym (Carro) skrev 2025-03-08 23:06:20 följande:
    Han skickade en rådjursgrej till mig efter det där inlägget och då skrev jag att det hade fått en ny mening för mig nu, när det handlar om hans galna ex. Han svarade inte på det.
    Bra gjort!
  • Anonym (Carro)
    Anonym (d) skrev 2025-03-08 23:07:20 följande:
    Bra gjort!
    Tack. Men vet inte om han fattar. Han var som vanligt och det får mig att tvivla när jag tänkte att det var vår fina grej. Som att något litet förstörts liksom.
  • Anonym (Frida)

Åh så trist. Han trodde kanske att du skulle ta det med en klackspark och inte alls trodde att du skulle bli ledsen. Kanske skäms han nu när han fattar att skämtet inte var uppskattat. Men jag tycker åtminstone att han borde svara och förklara att han inte menade att såra dig, det blir ju bara värre om han inte svarar.

• Anonym (Rawanimal)

Ja eller så släpper du och går vidare. Women-up helt enkelt.

• Anonym (Carro)
    Anonym (Frida) skrev 2025-03-08 23:37:39 följande:

Åh så trist. Han trodde kanske att du skulle ta det med en klackspark och inte alls trodde att du skulle bli ledsen. Kanske skäms han nu när han fattar att skämtet inte var uppskattat. Men jag tycker åtminstone att han borde svara och förklara att han inte menade att såra dig, det blir ju bara värre om han inte svarar.

Ja jag vet inte om han ens fattade att jag inte uppskattade det när jag skrev att det fått en ny innebörd. Antingen är han ignorant eller lomhörd i så fall, och jag vet inte vad som i så fall är värst.
  • Anonym (Carro)
    Anonym (Rawanimal) skrev 2025-03-08 23:43:28 följande:

Ja eller så släpper du och går vidare. Women-up helt enkelt.

Jag har lite lust till det faktiskt. Han blev lite av en snackare i mina ögon.
  • Ezmeraldah

Det kanske var ett dåligt skämt som inte blev så lyckat. Alla kan vi göra misstag... Om allt annat är bra mellan er så kanske du kan ha överseende? Ibland tänker man sig inte för och råkar såra nån. Jag tycker inte att du ska göra en allt för stor sak av det här. Du behöver inte tolka in saker. Det han sagt att han känt för dig har han nog känt på riktigt. Det viktiga är ju inte själva rådjuret utan vad ni känner för varandra. Ni behöver ju inte skicka fler bilder på rådjur. Fokusera på det ni har och försök släppa det där med rådjuret, tycker jag. Jag förstår hur du känner och jag hade nog också känt så. Men jag tycker inte att det är värt att kasta bort nåt fint och bra för att han råkade dra ett dåligt skämt. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Carro) skrev 2025-03-08 23:43:32 följande:
    Ja jag vet inte om han ens fattade att jag inte uppskattade det när jag skrev att det fått en ny innebörd. Antingen är han ignorant eller lomhörd i så fall, och jag vet inte vad som i så fall är värst.
    Eller så skäms han och känner sig dum? 
  • Anonym (Sara)

Är han stalkad av ett galet ex eller varför skrev han så? Var det menat som ett skämt eller? 

• Anonym (Carro)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-09 00:36:14 följande:
    Eller så skäms han och känner sig dum? 
    Vet inte. Det hela känns inte så bra iaf.
  • Anonym (Carro)
    Anonym (Sara) skrev 2025-03-09 22:50:34 följande:

Är han stalkad av ett galet ex eller varför skrev han så? Var det menat som ett skämt eller? 

Ingen aning. Ett skämt antar jag. En artikel på Facebook så skämtet var väl mer inför andra. Sen dess har vi det i alla fall inte som vår grej. 
  • Anonym (She-wolf)

Rådjur sprider fästingar, äter upp allt i din trädgård och flyr vid minsta problem eller fara.

Det är nog inte ett djur jag hade valt som symbol för mina känslor i alla fall.

• Anonym (Carro)
    Anonym (She-wolf) skrev 2025-03-10 07:26:53 följande:

Rådjur sprider fästingar, äter upp allt i din trädgård och flyr vid minsta problem eller fara.

Det är nog inte ett djur jag hade valt som symbol för mina känslor i alla fall.

Nä det finns definitivt andra djur, men nu blev det rådjur eftersom de dök upp lite här och var på konstiga ställen och i bådas drömmar när vi började dejta.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Carro) skrev 2025-03-10 06:05:28 följande:
    Ingen aning. Ett skämt antar jag. En artikel på Facebook så skämtet var väl mer inför andra. Sen dess har vi det i alla fall inte som vår grej. 
    Så här inte problem med sitt ex? Då tycker jag att du ska försöka släppa det här. Skicka bilder på rådjur om du vill och om det känns rätt och om inte så skicka ett hjärta eller en fin bild eller uttryck i ord vad du vill säga. Nästa gång är det du som råkar skämta om nåt som sårar honom. Som sagt, jag förstår hur du känner och jag hade nog reagerat likadant. Det var bra att du tog upp det med honom men nu kan du inte göra mer. 

Jag tror att killar generellt inte tänker riktigt på samma sätt kring sånt här. Han har kanske inte lagt in lika mycket symbolik i rådjursbilderna. Han tänkte antagligen inte på att du kunde bli sårad. Det betyder inte att han känner mindre för dig utan bara att han inte lagt lika stor vikt vid just rådjuret. Så tror jag i alla fall. 
  • Ezmeraldah
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 13:51:58 följande:
    *SÅ HAN HAR INTE PROBLEM MED SITT EX? Då tycker jag att du ska försöka släppa det här. Skicka bilder på rådjur om du vill och om det känns rätt och om inte så skicka ett hjärta eller en fin bild eller uttryck i ord vad du vill säga. Nästa gång är det du som råkar skämta om nåt som sårar honom. Som sagt, jag förstår hur du känner och jag hade nog reagerat likadant. Det var bra att du tog upp det med honom men nu kan du inte göra mer. 

Jag tror att killar generellt inte tänker riktigt på samma sätt kring sånt här. Han har kanske inte lagt in lika mycket symbolik i rådjursbilderna. Han tänkte antagligen inte på att du kunde bli sårad. Det betyder inte att han känner mindre för dig utan bara att han inte lagt lika stor vikt vid just rådjuret. Så tror jag i alla fall. 
    *"Så HAN HAR INTE problem med sitt ex?" ska det givetvis stå.
Svar på tråden Sårad över löjlig sak