Inlägg från: Ezmeraldah |Visa alla inlägg
  • Ezmeraldah

Sårad över löjlig sak

Det kanske var ett dåligt skämt som inte blev så lyckat. Alla kan vi göra misstag... Om allt annat är bra mellan er så kanske du kan ha överseende? Ibland tänker man sig inte för och råkar såra nån. Jag tycker inte att du ska göra en allt för stor sak av det här. Du behöver inte tolka in saker. Det han sagt att han känt för dig har han nog känt på riktigt. Det viktiga är ju inte själva rådjuret utan vad ni känner för varandra. Ni behöver ju inte skicka fler bilder på rådjur. Fokusera på det ni har och försök släppa det där med rådjuret, tycker jag. Jag förstår hur du känner och jag hade nog också känt så. Men jag tycker inte att det är värt att kasta bort nåt fint och bra för att han råkade dra ett dåligt skämt. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Carro) skrev 2025-03-08 23:43:32 följande:
    Ja jag vet inte om han ens fattade att jag inte uppskattade det när jag skrev att det fått en ny innebörd. Antingen är han ignorant eller lomhörd i så fall, och jag vet inte vad som i så fall är värst.
    Eller så skäms han och känner sig dum? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Carro) skrev 2025-03-10 06:05:28 följande:
    Ingen aning. Ett skämt antar jag. En artikel på Facebook så skämtet var väl mer inför andra. Sen dess har vi det i alla fall inte som vår grej. 
    Så här inte problem med sitt ex? Då tycker jag att du ska försöka släppa det här. Skicka bilder på rådjur om du vill och om det känns rätt och om inte så skicka ett hjärta eller en fin bild eller uttryck i ord vad du vill säga. Nästa gång är det du som råkar skämta om nåt som sårar honom. Som sagt, jag förstår hur du känner och jag hade nog reagerat likadant. Det var bra att du tog upp det med honom men nu kan du inte göra mer. 

Jag tror att killar generellt inte tänker riktigt på samma sätt kring sånt här. Han har kanske inte lagt in lika mycket symbolik i rådjursbilderna. Han tänkte antagligen inte på att du kunde bli sårad. Det betyder inte att han känner mindre för dig utan bara att han inte lagt lika stor vikt vid just rådjuret. Så tror jag i alla fall. 
  • Ezmeraldah
    Ezmeraldah skrev 2025-03-10 13:51:58 följande:
    *SÅ HAN HAR INTE PROBLEM MED SITT EX? Då tycker jag att du ska försöka släppa det här. Skicka bilder på rådjur om du vill och om det känns rätt och om inte så skicka ett hjärta eller en fin bild eller uttryck i ord vad du vill säga. Nästa gång är det du som råkar skämta om nåt som sårar honom. Som sagt, jag förstår hur du känner och jag hade nog reagerat likadant. Det var bra att du tog upp det med honom men nu kan du inte göra mer. 

Jag tror att killar generellt inte tänker riktigt på samma sätt kring sånt här. Han har kanske inte lagt in lika mycket symbolik i rådjursbilderna. Han tänkte antagligen inte på att du kunde bli sårad. Det betyder inte att han känner mindre för dig utan bara att han inte lagt lika stor vikt vid just rådjuret. Så tror jag i alla fall. 
    *"Så HAN HAR INTE problem med sitt ex?" ska det givetvis stå.
Svar på tråden Sårad över löjlig sak