Inlägg från: Berriesweet |Visa alla inlägg
  • Berriesweet

BIM April 2025

Hej! 

Hoppas det är okej att jag hoppar in! 23 år gammal, vi går in på 4e försöket så fort jag får mens. Är på cykeldag 26 idag (ÄL + 12) och beräknad mens på torsdag men negativa test fortfarande så känns som jag är ute denna cykeln 🥹 Skönt att få bolla och prata med andra som är i samma situation, det är verkligen tufft att få negativa test när längtan är så stor! 

Använder ägglossningsstickor och BBT 🥰

6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Berriesweet
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 20:37:16 följande:
    Så skönt att inte vara ensam att tänka så. Jag är inte purung heller så känner mig stressad. 

Ju mer jag tänker på det så är de som du säger. En liten december bebis att längta till, något litet mysigt när de är som märjast!
    Jag har alltid velat ha en vårbebis så min första tanke var att det var lite tråkigt att det blir en decemberbebis nu om det blir ett plus denna månaden som kommer, men samtidigt vet man verkligen aldrig. Den kan komma för tidigt och bli en novemberbebis eller för sent och bli en januaribebis beroende på när man har BF 🥰 Längtan är för stor för att bry sig om det nu, relaterar till er! Tänk bebisbubbla i mörkret och sen vårpirret när bebisen är 3 månader och en underbar sommar framför sig! 
  • Berriesweet
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 13:56:34 följande:

Hej! Ville bara kolla med er om ni kan ana en skugga. Är alldeles för tidig och vet att jag bör vänta ett par dagar till innan jag testar. Men har en känlsa att jag är gravid ink att jag har haft molvärkar nån vecka efter ägglossning vilket aldrig hänt innan! Har tagit Clear blue ultra tidigt förut och har varit helt blankt när jag inre varit gravid. Tacksam för svar!
    Jag ser definitivt en skugga! Ser lovande ut 😍
  • Berriesweet

Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller. 

Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.

Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har. 

Saker jag ska testa denna cykel som skiljer från förgående: 

- Fertilitetsglidmedel, läst väldigt bra recensioner 
    - Concieve plus vitaminer 
    - Rödbetsjuice från ÄL+ 4 till 10 (ska hjälpa med implantation) 
    - Inget koffein 

Vet att ovan kan låta som hokus pokus men vad gör man inte 😂

• Berriesweet
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 17:53:26 följande:
    Conceive plus fertility support var en vinnare för oss med sonen 🥳 
    Även testat deras glidmedel men det var inte inblandat när sonen blev till då den ägglossningen överraskade oss 😅 
    Drack rödbetsjuice när vi försökte med första och gud vad jag kände att jag förtjänade ett plus 😂 så hemskt 😂 Gick över till extra c vitamin i lutealfasen istället och tror jag lyckades få en extra dag lutealfas både på rödbetsjuice och c vitamin men c vitamin var inte lika plågsamt 😅
    Vi fick plus efter ett halvår utan koffein och jag kommer inte börja igen förrän jag är klar med barn och amning. Men Gud vad jag saknar en kopp kaffe 😍

Men gud vad kul att höra att du också har bra erfarenhet av concieve plus! 😍 Sitter och läser lite på amerikanska forum men inte hört så mycket om det i Sverige så känns ännu mer spännande nu! Angående glidmedlet så får jag inte överdrivet mycket ägglossningsflytningar så jag hoppas att det kanske kan hjälpa till spermierna lite på traven, sett att det fungerat för många 🤞🏼Om du har fler tips på vad som kanske funkade bra för dig senast du blev gravid så skriv gärna!

Haha rödbetesjuicen kommer vara plågsam, men vill verkligen testa efter allt jag läst 😂 Det hjälper verkligen mentalt för mig att man gör något annorlunda varje cykel. Tror det hjälper mer psykiskt än fysiskt om jag ska vara ärlig. Jag hade skrattat åt mig själv om jag för tre månader sedan fick reda på att jag skulle börja tvinga i mig själv rödbetsjuice för att ev öka inplantation 😂 men nu kan jag liksom tänka mig att testa allt så länge det inte skadar. Jag äter såklart normal kost och tränar regelbundet förövrigt :)

Hoppas att din lutealfas förblir normallängd nu så att du kan få ditt plus i maj 😍 håller tummarna för oss! 

• Berriesweet
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 21:13:33 följande:

Jag tror det som funkade för oss sist var att det var meningen det skulle bli då 🙏 
    Men började med conceive plus fertility support tre månader innan så vem vet. Tog också q10 och gör nu också. 
    Jag älskar sånt som rödbetsjuice, helt oskyldigt men inget att förlora på 🙃 Jag är extremt rädd för naturläkemedel då jag tycker man läser lika ofta att de slår fel som rätt. 

Men rödbetsjuice och äta bra skadar ju aldrig! Jag gjorde  också seed cycling och var/ är noggrann med mitt blodsocker. Började vara noga med att ta med mellanmål till jobbet. Slutade helt med kaffe och drog ner på socker. Såg till att röra på mig men slutade springa (tror det var onödigt att sluta med, men vi hade försökt länge och haft ett ma så vågade inte och då försvann nöjet med att springa).

Testade bisolvon några cykler men är tveksam. Jag har inte heller tydligt äggviteflytningar men i samband med utrednin så var jar precis på äl och fick beröm för att de fanns där inne vid ultraljudsyundersökningen. Sp trots att man inte ser dem kan de finnas på rätt ställe. 

Mitt senaste experiment nu när jag ska stabilisera cykeln är vinäger i samband med måltid, det ska minska svängningen i blodsockret. Det är faktiskt bättre än rödbetsjuice i smaken😅

Fint ändå det du skrev om att det var meningen att ni skulle få barn då, det är nog det jag oftast lutar mig tillbaka mot. Det som händer är det som ska hända ❤️

Så kul att höra allt du testat, och vad betryggande att det förmodligen finns mer ägglossningsflytningar där inne! 

Åh håller tummarna att vinägern ska göra susen 😍🤞🏼

Svar på tråden BIM April 2025