• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Annpor
    Siripiri skrev 2025-03-09 18:00:21 följande:

Bestämde mig i veckan för att idag blir sista dagen på p-piller! 
    Vår historia är knappt ett halvårs försökande förra året, 2 kemiska, ett tidig MF och avslutningsvis ett X i december. Sen dess har vi haft paus och jag ätit p-piller i 2 månader för att slippa mina jobbiga menser. Jag hoppas/tror jag kommer hinna med två BIM i april pga 26 dagars cykeln är standard, men vi ska inte börja försöka förens på andra cykeln. Brors helt på hur snabbt min cykel kommer igång, men har ju känt hur den fortsatt ^  pågå ^ trots p-piller. Iallafall när det kommer till jag vart sugen och haft pms😂 

I mitten av april ska jag till gynekologen och kolla läget, kanske spola den äggledare jag har kvar. 

BIM lista
    6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri

Fint men samtidigt också tråkigt att vi hängt i så många trådar tillsammans. ❤️ Hoppas att det är vår tur nu! Hur gammal är du och varifrån landet kommer du?Kom på att jag själv startade tråden men glömde skriva kort om mig. Hade ett missfall i September, en bebis som föddes stilla i v39 i februari 2024. Sen har det gått trögt med att få ett plus. Så frustrerande när det är det enda man vill? Ser att din historia mot en bebis i famnen inte heller varit den lättaste. 

Nu är det vår tur! Tror på oss och på en Decemberbebis! 

• Annpor
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 17:11:02 följande:

Ja då får man börja om då. Vi har varit tveksam hur vi skulle göra, men vi har kommit fram till att vi inte gör ett uppehåll. Efter mitt MA i januari så är längtan så enorm

Exakt samma känslor i att få börja om här med. Vi känner samma, att vi inte heller gör uppehåll för tänk OM man skulle ha bästa förutsättningarna till ett plus just denna månad, och så har man inte ens försökt ?bara för att man inte ville ha barn sent på året?.

Vilken månad som helst på året är en fin månad för ett barn att födas ❤️. En Decemberbebis kan nog vara mysigt ändå, att få längta till något i slutet på året...
  • Annpor
    Siripiri skrev 2025-03-10 07:19:59 följande:

Jaa det är tråkigt men så fint med stödet man får här♥️♥️ 
    hoppas det är vår tur denna våren ♥️ 
    Jag är 32 och bor på västkusten☺️ Dudå? 
    Din historia glömmer man inte i första taget.. det tuffaste man kan gå igenom gällande graviditet tror jag♥️ Min mamma berättade när jag låg sjukhuset efter mitt X att hon födde ett barn stilla i vecka 36. Såg på henne hur det fortfarande gör henne ledsen fast det är över 40 år sedan.. 

Men du hade inte fått någon direkt hjälp från vården eller hur var de? ♥️ 

Verkligen, så fint! Känns bra att kunna bolla med andra också. Jag är 33 och bor i Norrland! 😊

Ja, det har varit och är fortfarande tufft. Det är nånting man kommer få bära med sig hela livet, precis som din mamma också fortfarande gör. ❤️

Nej precis. Ingen större hjälp. Får kontakta dom med hjälp när ett år har gått (från September räknat när vi fick missfallet). Känts som en enorm uppförsbacke. Försöker ändå vara positiv, nån gång kommer jag ha en bebis i min famn. En levande bebis. Då spelar ju vägen dit ingen roll - även om den är jobbig nu. 
  • Annpor
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 20:37:16 följande:
    Så skönt att inte vara ensam att tänka så. Jag är inte purung heller så känner mig stressad. 

Ju mer jag tänker på det så är de som du säger. En liten december bebis att längta till, något litet mysigt när de är som märjast!

Exakt så! Att få vara inomhus i värmen med en liten liggandes på bröstet, mitt i Decembers karga vinterskrud utanför fönstret. 

Hur gammal är du? 😊 

• Annpor
    Elisand skrev 2025-03-11 14:31:36 följande:
    Oj, aldrig hört det med rödbetsjuice. Kanske ska testa haha :)
    Spännande ändå med lite olika ?kurer. Själv försöker jag leva på som vanligt, äta regelbundet och varierat. Äter Folsyra och Omega 3 men inget annat. Funderar över det här med kaffe, hur har ni andra gjort med det? Någon som helt uteslutit som har bra erfarenheter av det? 🤗
  • Annpor
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-14 17:54:09 följande:

Har velat så mycket fram och tillbaks om vi ska försöka den kommande ägglossningen (om den kommer, cd19 utan ökning på lh test). 

Förra månaden fick jag mens på 6 dpo. Tror jag ägglossade då Apple Watch var rekordhög 2dpo. Men ändå inte helt säker. 

Trots att jag aldrig trodde jag skulle tempa igen, bestämde jag mig idag för att börja igen. Så hinner jag få några mätningar innan positivt lh test, så kanske vi försöker ändå. 

Har fått lutinus utskrivet som jag känner att jag måste ta om det finns en chans att vi får ett ägg på groning. Men är livrädd att ta det för tidigt och riskera utomhavandeskap, därför jag vill tempa och se att jag faktiskt haft ägglossning innan jag börjar ta lutinus. 

Vi kom väl fram till att även om vi vöntar till bf januari kan det bli födelsedag på julafton. Och vad är ens chansen att det skulle ta sig på första försöket när både vårt ma och sonen tog ett år att få till? 

Vad drygt att cykeln strular, mens 6 dpo är ju inte drömlaget. Har också en cykel som strular men för mig är det mer att den är så väldigt lång. Vad är Lutinus bra för?

Vi resonerade likadant kring bf, men för oss kändes det mest dumt att inte försöka under denna månad OM det nu skulle bli en graviditet med perfekta förutsättningar, och så har man inte ens försökt för att det var ?fel månad?. Så vi försöker, trots att det blir en Decenter bebis i så fall. ❄️ 
  • Annpor

Fick Primolut utskrivet idag för att ta x2 dag som ska ge mer regelbunden cykel (28-30 dagar) istället för nu på uppemot 48 dagar. Någon som provat detta? 

• Annpor

Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked. 

Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️ 

Svar på tråden BIM April 2025