Inlägg från: Lillablommanivinden |Visa alla inlägg
  • Lillablommanivinden

BIM April 2025

Hej, jag och min man försöker få en sladdis innan 35. Två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket. Denna månad blir tredje försöket, tagit ÄL prov och vi har prickat men det verkar inte vilja fastna (än). Frustrerande men hoppas att detta är månaden det vill ta sig! Hur känner ni för bf kring jul/årskifte? Vi ska försöka i ett år så jag känner att jag inte har råd att stå över en ägglossning, ett barn är lika välkommet på jul/nyår som när som helst <3

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    29/4 - lillablommanivinden
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Lillablommanivinden
    Anonym (Trean) skrev 2025-03-30 14:44:51 följande:
    Vi försöker också få en trea innan 35. Velade lite om vi skulle börja nu. om det tar sig på första försöket så blir det bf 5/1. har gått ungefär en vecka över med de två första så vi chansar. Det tar säkert längre tid ändå. Kul att så många här kanske får en liten julklapp ändå :)
    Kul att följas! Jag har bf 31/12 om det tar sig men jag har också gått över minst en vecka med båda mina så god chans att det blir en 2026 bebis.
  • Lillablommanivinden

Någon som har erfarenhet av sköldkörtelproblem? Mitt tsh låg strax över 4 så har satt in levaxin sen 2 veckor så jag hoppas att det ska göra det lättare att bli gravid. 

• Lillablommanivinden
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-01 21:12:18 följande:

Tack för era tips och råd och skönt bara att man inte är ensam i att ha det så här. Jag vet ju att det inte beror på mig men ibland kommer dom tankarna också 🙈 

Jag berättar inte om ägglossning, tror dock han vet ändå. Tror tyvärr inte heminsemination är något för oss, han skulle tycka det va konstigt.. 

Däremot har jag också funderat på att vi kanske skulle prata med någon om det här. För att lyfta det lite från oss. Men tyvärr är nog även det en grej som min sambo skulle tycka va pinsamt. Han är ganska tyst och introvert. Inte ska man prata om allt med alla.. 

Jag tycker det är en jättebra frågeställning som verkligen inte är lätt! Jag kan också bli nästan chockad över hur den där barnlängtan griper tag i en runt ägglossning och jag får passa mig så att mannen inte bara blir spermabank. Vi har jobbat mycket med intimiteten utöver sex, dvs att vara fysiska utan att det nödvändigtvis behöver leda till orgasm och på så sätt skapa en bra stämning kring det hela. Men jag märker också på min man att det finns mer spärrar att mer står på spel iom att vi bestämt en begränsad tid vi ska försöka få barn. Den här månaden har jag bestämt mig för att strunta i ÄL tester och lita på intuitionen för man sänder ju ut mycket omedvetet om man VET att man ägglossning och ?det gäller?

Inte lätt önskar jag hade fler råd att ge, kämpa på lagom?😊
  • Lillablommanivinden

Håller tummarna för alla! Många som kämpar, jag börjar bli så otålig, drygt en vecka till beräknad ägglossning och sedan ska man vänta ytterligare på grav testet. Jag har ett barn som blev till i april, dock 2 veckor senare än vad som skulle bli nu, men det blir ju täta födelsedagar om det tar sig men vad ska man göra? Jag är 35, det känns som att det är use it or lose it som gäller. Hoppas att april är vår ?tur? månad Hjärta

• Lillablommanivinden
    Bellis9207 skrev 2025-04-03 10:18:38 följande:

har en fundering, är nytt för mig med äl stickor o tester, enligt appen skulle jag ha ägglossning i onsdags, men inte visat någon smiley på clear blue test, idag testade jag även stickor, men har svårt att tolka strecket? Är det på gång eller hur bruka det se ut? jag har alltid känt när jag haft det förut men känner helt plötsligt ingenting om det är på gång eller inte, antar det är hjärnspöken 🥲 här kommer bild på stickan iallafall om någon kan hjälpa mig att tyda? Tack snälla ❤️

Det är inte helt positivt (strecket lika starkt som kontrollstrecket) så antingen är det på väg upp eller ner, ta teste ungefär samma tid varje dag två-tre dagar på raken, bli det tunnare så har du förmodligen haft ägglossning och bli det starkare så är det på g att peaka. 
  • Lillablommanivinden

Jag funderar på hur det här med pH påverkar om det tar sig, spermierna måste ju ha en bra miljö som de överlever i. Har inte haft flygningar men anat en fiskaktig doft efter sex så nu har jag behandlat med recepfritt mot bakteriell vaginos i 5 dagar (innan ägglossningsfönstret). Ska man gå till gyn och testa och få eventuell kur eller hoppas att den receptfria behandlingen räcker att få en på rätt sida om gravidchanserna? Skrattande Håll tummarna nu! 

• Lillablommanivinden
    Anonym (Ärtis) skrev 2025-04-07 08:02:15 följande:

Jag testade svagt positivt nu på morgonen, bim -3.
     Känner alla känslor! 

<3

Grattis! :D

här väntar bebis bakning i veckan, dagarna går så långsamt! 
  • Lillablommanivinden

En positiv sak, mitt TSH hade sjunkit rejält sen senaste provtagningen så det känns som bättre förutsättningar. Börjar få ÄL sekret men maken är sjuk vilket känns försvårande Skrikandes vi tar det som det kommer antar jag Foten i munnengrattis alla som plussat och stöttning till oss som kämpar vidare Hjärta

• Lillablommanivinden
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-04-10 18:57:06 följande:
    Undrar detsamma 😆brukar också bli torr/mindre sekret typ två dagar innan ägglossning har blivit bekräftad av temp!
    Exakt samma för mig! Jag hade äggvitesekret i måndags, men nu helt torr/vit krämig. Enligt kalendern ska jag ha ägglossning på söndag men nu börjar jag undra om jag missade hela festen? Vi har iaf några försök så det kan bli något. Man är ju så inställd på att ÄL kommer 14 dagar innan mens (har 33 dagars cykel) men såg i min app att ÄL kan ske dag 7-22?? Jag är så förvirrad nu och hoppas bara att lusten guidade rätt  och att det vill bli en liten Gravid
Svar på tråden BIM April 2025