Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Lånelöfte när den ena är tillsvidareanställd och den andra går på a-kassa

Anonym (Hoppas) skrev 2025-03-09 14:26:19 följande:
    Jag har pluggat klart för längesen :) Blev varslad från mitt jobb för ett tag sen, är därför jag går på a-kassa just nu. 
    Varför inte ta jobb inom hemtjänsten, då har du ju en arbetsinkomst. 
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-03-10 12:51:37 följande:

Varför ska alla som söker jobb söka jobb inom hemtjänsten? Det blir väldigt skevt om exakt alla, oavsett hur man är som person ska arbeta med människor. Speciellt människor som behöver omvårdnad och stöd på olika sätt. Det är absolut inget jobb för alla och det blir ju bara synd om de äldre när det kommer dit en massa olika personer som inte vill vara där egentligen. 

Men jag söker i princip allt annat förutom det. Jag är inte kräsen utan söker vitt och brett och inte bara tjänster som har med min utbildning att göra. Tyvärr är marknaden stenhård i alla branscher just nu och jag har fått mail om att över 1000 pers har sökt samma tjänst. 

Var skrev jag att alla ska göra det?

Jag tänker som så, om det är viktigt att ha en inkomst från arbete så 
    kan det vara en lösning. Men det är ju upp till dig. Det är ju du som bestämmer vad som är viktigast, ny bostad eller inte. Lön eller a-kassa/bidrag. 

Vad är du utbildad till?
Svar på tråden Lånelöfte när den ena är tillsvidareanställd och den andra går på a-kassa