Inlägg från: Anonym (W) |Visa alla inlägg
  • Anonym (W)

Att ha en diagnos

Jag har en diagnos. Vilket jag känner stor sorg över. Jag vill inte vara på det här sättet. 
    Jag hatar mig själv. Varför kan jag inte bara vara normal? 

Aldrig acceptera detta. 

• Svar på tråden Att ha en diagnos
  • Anonym (W)
    Aniiee skrev 2025-03-09 17:00:02 följande:

Antingen får du väl begära att en ny utredning görs om du anser att diagnosen är felaktig, eller så får du gå runt och vara arg och hata dig själv, eller så får du jobba på att acceptera att diagnosen är rätt och att du faktiskt är exakt samma människa som innan du fick den, och kanske lära dig att i alla fall acceptera dig själv.

Det är några val du har. Du måste själv avgöra vilket, eller något annat, du skulle må bäst av.

Skrattande

Kyss
  • Anonym (W)

Fast nej. Jag kan aldrig acceptera att ha en diagnos. 
    Jag vill inte vara en sån person.
    Folk hatar ju personer med diagnoser. 

• Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:23:06 följande:
    Jag vet en med 5-6 diagnoser...han är inte jätteglad över det men han kan ändå fungera...han kan inte trolla bort dem ändå.

Eftersom du har diagnosen så har du inget val...om inte du accepterar och respekterar dig och går vidare och njuter av livet utan att du hakar upp dig på detta.
    Kommer aldrig att acceptera detta. 
    Vem fan vill vara en person med en diagnos. 
  • Anonym (W)
    Anonym (Strunt) skrev 2025-03-09 23:31:06 följande:
    Vilket struntprat! Allt beror på hur man uppför sig.
    Fast nej. 
    Jag försökte verkligen passa in-på alla sätt-det var ändå inte tillräckligt. 
  • Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:44:25 följande:
    Du skapade en tråd för att.

1. Berätta att du har en diagnos.

2. Berätta att du vägrar acceptera att du har en diagnos.

3. Berätta att du inte begriper att folk med diagnoser kan vara lika mycket omtyckta som de utan.

Min tolkning, du vill ha en partner men du gömmer dig bakom din diagnos...när du kunde lagt tid på att hitta en som tycker om dig för den du är väljer du i stället att tjura över nåt du inte kan påverka.

Lägg fokus på att älska dig själv...om du inte gör det kommer ingen annan heller se det som sin uppgift i livet...och du kommer skylla alla motgångar på denna jävla diagnos, vakna upp, acceptera dig själv och ut och hitta nån som vill ha dig för den du är.

Det är inte svårt om man vill.
    Jag vill inte ha en partner. 
  • Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:46:47 följande:
    Du vill så gärna skylla på din diagnos...tror inte du försökte ett dugg...jo lika mycket som du försöker acceptera dig själv...
    Din kommentar är rent utav ondskefull. 
    Jag försökte visst. Hela tiden. Konstant. 
  • Anonym (W)
    Sonora skrev 2025-03-09 16:51:39 följande:
    Du gav väl ditt medgivande i en typ av utredning, antar jag. Eller menar du att du blivit orättvist behandlat och du fått en diagnos utan ditt medgivande ?
    Jag utreddes utan mitt medgivande. 

Trots att jag var myndig. 

Jag är så arg. Det fick förjävliga konsekvenser. 
  • Anonym (W)

Jag är också arg att fick diagnosen i helt fel skede i livet-precis innan studenten. 
    Att få en diagnos kan vara omtumlande-och att ta studenten är också omtumlande. 
    Så där och då kände jag mig extremt vilsen. 

Och jag fattar inte riktigt vitsen med en diagnos. Det hjälper inte så mycket-hab är ju ett skämt om man inte behöver timmstockar eller dylkt .

Jag är också extremt arg över att jag har blivit diskriminerad över att ha en diagnos-jag har blivt sämre bemött i vården. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (W)
    Anonym (Strunt) skrev 2025-03-10 09:11:00 följande:
    Fast jo.
    Att det du gjort inte kändes tillräckligt innebär inte på något sätt att folk hatar folk med diagnoser.
    Okej. Varför har jag då blivit utsatt för diskriminering utav vården för att jag har en diagnos?
  • Anonym (W)
    Aniiee skrev 2025-03-11 12:52:57 följande:
    Inte för att de hatar personer i allmänhet med diagnoser. Vad bestod diskrimineringen i?

En del i vården har bara svårt för att ta hand om personer med npf för att de helt enkelt är okunniga i ämnet.
    Skrattande

Kyss
  • Anonym (W)
    Anonym (Strunt) skrev 2025-03-10 09:11:00 följande:
    Fast jo.
    Att det du gjort inte kändes tillräckligt innebär inte på något sätt att folk hatar folk med diagnoser.
    Jo, det var tillräckligt. Jag gjorde mitt bästa-utifrån mina egna förutsättningar.
    Men du har rätt-alla hatar inte personer med diagnoser. 
Svar på tråden Att ha en diagnos