• Anonym (W)

Att ha en diagnos

Jag har en diagnos. Vilket jag känner stor sorg över. Jag vill inte vara på det här sättet. 
    Jag hatar mig själv. Varför kan jag inte bara vara normal? 

Aldrig acceptera detta. 

• Svar på tråden Att ha en diagnos
  • Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:23:06 följande:
    Jag vet en med 5-6 diagnoser...han är inte jätteglad över det men han kan ändå fungera...han kan inte trolla bort dem ändå.

Eftersom du har diagnosen så har du inget val...om inte du accepterar och respekterar dig och går vidare och njuter av livet utan att du hakar upp dig på detta.
    Kommer aldrig att acceptera detta. 
    Vem fan vill vara en person med en diagnos. 
  • Anonym (Strunt)
    Anonym (W) skrev 2025-03-09 23:16:06 följande:

Folk hatar ju personer med diagnoser. 

Vilket struntprat! Allt beror på hur man uppför sig.
  • Anonym (W)
    Anonym (Strunt) skrev 2025-03-09 23:31:06 följande:
    Vilket struntprat! Allt beror på hur man uppför sig.
    Fast nej. 
    Jag försökte verkligen passa in-på alla sätt-det var ändå inte tillräckligt. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (W) skrev 2025-03-09 23:29:49 följande:
    Kommer aldrig att acceptera detta. 
    Vem fan vill vara en person med en diagnos. 
    Du skapade en tråd för att.

1. Berätta att du har en diagnos.

2. Berätta att du vägrar acceptera att du har en diagnos.

3. Berätta att du inte begriper att folk med diagnoser kan vara lika mycket omtyckta som de utan.

Min tolkning, du vill ha en partner men du gömmer dig bakom din diagnos...när du kunde lagt tid på att hitta en som tycker om dig för den du är väljer du i stället att tjura över nåt du inte kan påverka.

Lägg fokus på att älska dig själv...om du inte gör det kommer ingen annan heller se det som sin uppgift i livet...och du kommer skylla alla motgångar på denna jävla diagnos, vakna upp, acceptera dig själv och ut och hitta nån som vill ha dig för den du är.

Det är inte svårt om man vill.
  • Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:44:25 följande:
    Du skapade en tråd för att.

1. Berätta att du har en diagnos.

2. Berätta att du vägrar acceptera att du har en diagnos.

3. Berätta att du inte begriper att folk med diagnoser kan vara lika mycket omtyckta som de utan.

Min tolkning, du vill ha en partner men du gömmer dig bakom din diagnos...när du kunde lagt tid på att hitta en som tycker om dig för den du är väljer du i stället att tjura över nåt du inte kan påverka.

Lägg fokus på att älska dig själv...om du inte gör det kommer ingen annan heller se det som sin uppgift i livet...och du kommer skylla alla motgångar på denna jävla diagnos, vakna upp, acceptera dig själv och ut och hitta nån som vill ha dig för den du är.

Det är inte svårt om man vill.
    Jag vill inte ha en partner. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (W) skrev 2025-03-09 23:36:51 följande:
    Fast nej. 
    Jag försökte verkligen passa in-på alla sätt-det var ändå inte tillräckligt. 
    Du vill så gärna skylla på din diagnos...tror inte du försökte ett dugg...jo lika mycket som du försöker acceptera dig själv...
  • burleskburkläsk
    Anonym (W) skrev 2025-03-09 23:45:56 följande:
    Jag vill inte ha en partner. 
    Du har inte tid ändå för Du måste skylla på din diagnos!
  • Anonym (W)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 23:46:47 följande:
    Du vill så gärna skylla på din diagnos...tror inte du försökte ett dugg...jo lika mycket som du försöker acceptera dig själv...
    Din kommentar är rent utav ondskefull. 
    Jag försökte visst. Hela tiden. Konstant. 
  • Anonym (Borderlina)

Jag har också en diagnos. Skulle egentligen vilja ha histrionisk som diagnos men duger. Jag kan ha ett coolt dubbel anonymt namn med min diagnos, men Histrionika hade vart coolare. I övrigt är det ingen fördel.

• Anonym (W)
    Sonora skrev 2025-03-09 16:51:39 följande:
    Du gav väl ditt medgivande i en typ av utredning, antar jag. Eller menar du att du blivit orättvist behandlat och du fått en diagnos utan ditt medgivande ?
    Jag utreddes utan mitt medgivande. 

Trots att jag var myndig. 

Jag är så arg. Det fick förjävliga konsekvenser. 
Svar på tråden Att ha en diagnos