Inlägg från: Anonym (Krigshets) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krigshets)

Klimatet och krig

Det är en krigshets från flera länder (Där är faktiskt Trump bra, fokusera på sitt eget land istället för att förvärra på sikt genom att leka världspolis...synd bara att han är ett rövhål i övrigt) 

Men varför? Jag tror det helt enkelt är befolkningskontroll och globalism. Efter krig kommer fred, och kulturer och länder försvinner/smälter samman/har blivit erövrade. Mindre för en elit att kontrollera, färre länder= mer globalism.

Har man några mer världskrig under säg 5 ggr på 200 år så är världen i stora block sedan, eller rentav en enda nation där alla har samma kultur och pratar samma språk = väldigt enkelt att kontrollera och ha makt i.

• Anonym (Krigshets)
    Anonym (Robin) skrev 2025-03-10 00:36:55 följande:
    Jag tror inte trump är bättre.

Jo, håller med resten. För mig verkar det vara en global agenda. Vill bara pussla in vart klimathotet är i agendan.

Eftersom för mig är uppenbart att krig och klimathot verkar vara separerade. En ledare kan ena stunden predika om hur viktigt det är med miljön och hur vi blir bättre på klimatet för att sedan gå in och bomba sönder ett land. Och media tar inte upp den kopplingen utan separerar krigsnyheter (vilka som leder, vilka som går in vart, hur många som har dött) eller klimatnyheter (som ofta handlat om kollektivtrafik, källsortering och personbilar.) Inte hur krig påverkar klimatet.
    Trump är illa, men på ett annat sätt. 

Jag tror klimathotet är med i agendan enbart för att skapa splittring. Klimathotet är på riktigt, det är inte det. Men grejen är att det används för att höja skatt, som sedan läggs på annat än klimatet ändå. Så det är mer ett slags vapen där det egentligen inte spelar någon roll att du tar klimathotet på allvar eller är en foliehatt som förnekar det, bara du är sur och så många länders befolkning som möjligt är delade i ungefär hälften i två läger. 
Svar på tråden Klimatet och krig