Inlägg från: Anonym (Alla är ju olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alla är ju olika)

Partner med adhd

Hej - Skulle tro att min fru har "en släng" (ej utredd), yngsta sonen har (utredd på BUP), jag har påtalat att både barn och vuxna har diagnos redan innan dom är utredda (blivit senare), så personligen har jag tydligen en "känsla" för att märka av dessa egenskaper.....

Som jag skrev i rubriken alla är olika, men det är väl där en mängd egenskaper går i varandra och har man många så kan det ju bli jobbigt både för individen och omgivningen.

Ordning och reda hjälper, struktur och rutiner är välbehövligt. En beskrivning som gäller för både son och fru är att dom är inte speciellt diplomatiska, är inte ovanligt att dom hamnar på kant med tex kollegor/arbetskamrater, det som räddar dom lite utifrån arbetet/arbetsgivare, dom båda är jäkligt duktiga på det dom gör.....

I relationen med min fru så kan jag genom åren (gifta i 35år) känna att vissa "regler" gäller bara mig.... Ett skit exempel: måste du ha så många jackor/skor framme, lite senare kan hon själv ha ännu flera..... Detta sätt går att "applicera" i  många situationer....

Känns ibland som hon har en "narcissistisk ådra", dom sista 4-5 åren så har hon i perioder varit rätt otrevlig över tid, förra vintern fräste jag ifrån (ovanligt) att ni får du f..n skärpa dig annars så skiter jag i det här!!!

Det var lite grann hur det är..... 

För att svara lite på:
    Matlagning - mest jag.
    Räkningar - frun, hantering av alla andra "papper" jag.
    Städning - övergripande jag, finlir frun.
    Disk - mest jag.
    Handling - mest jag.
    Bilar - se till besiktning, rätt däck, tvätt mm. Mest jag
    Hus och tomt - fördelat någorlunda.
    Arbete/inkomst - varit lite olika fördelat under åren..

Hmm jag förstår precis.... Visst jag har mina sidor oxå det ska jag inte sticka under stol med....

Jag tillhör den "gamla stammen" så är väl inte direkt lysande på att prata/kommunikation, men är rätt bra på mycket annat i relationen.
    Men vad gäller plumpa kommentarer eller ett mästrande sätt då är frun i en egen liga😇.
    Man har under årens lopp svalt en hel del och knutit näven i fickan, kanske för i perioder så är det ju underbart...

Vad gäller omtanke så finns den ju imellan åt, dock känner jag personligen att den minskat, så efter 35 år så börjar man vackla, framförallt då jag försöker i ord och framförallt i handling visa men att det "fäster" dåligt.....
    Vet att många utav våra kvinnliga bekanta och andra utav motsatt kön i "omgivningen" är rätt avundsjuka på frun då jag roddar vardagen och fixar lite guldkant då och då på det övriga.

Vi är ett grymt par, duktiga på att jobba ihop, grönjävliga på att genomföra projekt, både egna och i föreningslivet.
    Men under det sista året så finns tanken på att vardagen och ömsesidig  omtanke den måste även fungera utan att vi har projekt...

Sorry ???? att du kanske inte blir så mycket klokare utav dessa rader....

Svar på tråden Partner med adhd