Snart dags för praktik men är nervös pga introvert mm.
Intressant att folk som inte är introverta uttalar sig i denna tråd. Då dom omöjligt kan veta och förstå vad det innebär. Att vara introvert är inte detsamma som att vara blyg eller tystlåten heller.
Till TS, jag är också introvert. Jag har heller inget intresse av att umgås med andra på min fritid. Men har alltid fungerat bra i jobb situationer och studier. Det är kanske som att jag"skärper" mig eller haft en sådan passion/intresse för det jag gjort. Att det tar över.
Om det är LIA, kan det ju vara bra att prata mycket om utbildningen i sig. Hitta något som både är lätt att prata om, som ni har gemensamt. Dessutom kanske det känns mer naturligt när det faktiskt är något du är intresserad av.
Och kom ihåg, man behöver inte bli bästa vänner. Det är inte det som är huvudsaken. Småprat kan kännas stelt. Men det behovet faktiskt inte vara så komplicerat. Det kan handla om att man frågar hur någon haft det i helgen etc. Inget du behöver hålla igång konstant heller. Att det blir tyst lite då och då är normalt. Ingen orkar med någon som babblar på konstant.