Snart dags för praktik men är nervös pga introvert mm.
Jajemen... Förutom ett av svaren i tråden så kan det konstateras att det alltså är mig det är fel på och att jag alltså helt enkelt bara behöver ändra på hela min personlighet för att passa in i gruppen. Känns som de flesta här är en del av problemet och precis såna personer som medvetet fryser ut folk för att de är tysta.. Om man är tyst av sig kan man ju självklart inte bara ändra det huxflux, och varför ska man behöva det ens. Man har väl rätt att vara som man är. Det är ju som att någon säger till er som är supersociala att sluta prata så mycket och var tyst istället.. Du pratar för mycket.. Du måste ändra på den delen av din personlighet för att passa in.
Ni som har lätt för att kallprata och vara sociala på jobbet vet inte hur det är att ha svårt för det och att inte accepteras som man är och få skit för en del av sin personlighet och sätt att vara.. Att man dessutom förväntas skapa en fejkpersonlighet och låtsas hela dagarna tycker jag är helt sjukt. Istället för att bara acceptera folk som de är.
Någon sa att ni har en jättetyst tjej på jobbet som alla gillar ändå, men så är det verkligen inte överallt. Snarare tvärtom.. Tyvärr. Det låter mer som ett undantag. Men så borde det självklart vara överallt tycker jag..
Lämnar tråden nu. Det kommer väl antagligen gå åt helvete på lian också snart då eftersom det ju uppenbarligen är mig det är fel på. Ska ju "bara" ändra min personlighet då. Och "bjuda till". Eller min favorit som jag hört genom åren: "Det är väl bara att säga nåt". Nej det är inte så "bara" för alla... Hade hoppats på stöd eller pepp här och att man kanske borde få vara sig själv men tydligen inte så tack och hej...