Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Överreagerar jag

Om vi säger att scenariot var så här i stället:

Vi säger att hunden var livrädd för katten och att katten jagade hunden istället, skulle du då propsa på och säga: hunden skall med, det är inte kattens fel att hunden har problem med dens beteende.

Du skulle inte släppt in dem, de gjorde så här bara för att de är dumma i huvudet och vill få dig att må dåligt.
    Hunden kunde varit hemma som andra hundar...hur gör de när de handlar, tar med hunden in, arbetsintervju, läkarbesök, biografen etc etc...ha hundstackaren hemma!

• burleskburkläsk
    Anonym skrev 2025-03-11 11:49:26 följande:

Det står dem fritt att tacka nej till kalaset om de inte vill skiljas från hunden.
    Det kanske är en hund som har svårt att vara själv?

Vad var det för kalas?

Så kan det vara men det får ägarna lösa...och tydligen så är den stackaren hellre i en bil... 🙈
  • burleskburkläsk
    Anonym skrev 2025-03-11 15:54:16 följande:
    Såklart är det ägarnas ansvar.
    Lite därför jag undrade vad det var för kalas.

Det finns många sammankomster jag hellre avstått från än att lämna hunden, då när jag ännu hade hund.
    Dock har jag aldrig tvingat på någon annan mina hundar.

En gång minns jag, det var för varmt att låta hunden vänta i bilen så jag hade bara valet att koppla honom ute i skuggan. Och där satt han och grät högljutt (ylade) vilket roade de flesta.
    Så medans de skrattade åt min ledsna hund och proppade gapet fullt med tårta tog jag beslutet att deras skitfest inte var något för mig.

Att  t ex välja ett barnkalas framför min hund? Dock aldrig.
    Att gå på en trevlig vuxentillställning? Ja, det finns hundvakter att hyra. Alternativt hundpensionat.
    Så det måste vara värt tid och kostnad.

Så resonerade jag då jag hade hund.
    Vilka töntar att skratta åt hunden, du gjorde rätt som drog! 👍
  • burleskburkläsk
    Anonym (Undrar) skrev 2025-03-11 17:48:25 följande:
    Vi har nog haft rätt högt i tak gällande djur, men nu när det inte fungerar och man säger ifrån (det är första gången det händer) då tänker åtminstone jag att det kunde respekteras utan att det blir en sak av det. 
    100%
Svar på tråden Överreagerar jag