Inlägg från: Anonym (LH) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LH)

Träffar aldrig min sambo

Anonym (Ledsen tjej) skrev 2025-03-14 06:57:19 följande:

Jag ser vad alla skriver, min sambo arbetar även helger och är nästan endast ledig måndagar och en annan kväll i veckan (om jag har tur). Han har inte heller raster på sitt jobb så vi kan inte prata i telefon heller någon liten stund. 

Har sagt till sambon att vi får försöka stå ut tills sommaren, därefter ta ett nytt beslut. Men känns så långt bort det med. 

Vad är det för jobb?? Vad jag vet är det inte lagligt att jobba utan rast och det är inte heller lagligt att ha ordinarie arbetstid mer än 40 h/vecka (eller genomsnitt 40h/vecka utspritt på fyra veckor). 

Var han arbetslös och det här var det jobb han erbjöds, eller varför tag han jobbet? 

• Anonym (LH)
    Core skrev 2025-03-12 23:56:30 följande:

Ibland fattar jag inte den här besattheten att hela tiden ses. Man bor tillsammans och delar livet, om man i perioder ses mindre än vanligt blir det ju extra kvalitativt när man ses?

Vi har alltid jobbat rätt skilda tider, genom småbarnsår och nu är de lite större. Jag tror helt ärligt talat att det är det som skapat en stark relation för oss, delvis iallafall. Skulle bli knäpp om vi spenderade all vår lediga tid tillsammans, hur mycket jag än älskar kvinnan

Fast man ägnar väl normalt sett inte all tid åt varandra när man är ledga, även om båda har kontorstider? Man går och tränar, går på något intresse, träffar kompisar/familj mm.

Det är stor skillnad på att 1) vara iväg ett par timmar och sen umgås man resten av kvällen och att 2) sambon gått till jobbet när man kommer hem och man inte ser honom förrän man vaknar, och då sover han. Då kan man ju lika gärna bo var och en för sig. Då delar man bostad men inte liv. Många särbos träffas ju oftare än TS verkar träffa sin sambo. Jag förstår TS till fullo. 

• Anonym (LH)
    Anonym (Ledsen tjej) skrev 2025-03-15 13:13:25 följande:

Han jobbar som kock på en a la carte restauran, och de jobbar 44,5h/vecka (178h/månad) då det räknas som heltid inom restaurangbranschen.
    Sambon var inte arbetslös utan ville utvecklas i sin karriär och kände då att byta jobb var nödvändigt.

Pratade ni om vad det nya jobbet skulle innebära för er relation innan han sökte det? 
Svar på tråden Träffar aldrig min sambo