Inlägg från: Anonym (Lugna dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lugna dig)

Skaffa barn i en bonusfamilj?

Det verkar inte som en man som är pappamaterial. Lämnade en gravid fru, var singel och flyttade sedan in ny flickvän som han knappt känner och vill skaffa ny bebis innan förra relationen svalnat. Verkar det som en man som sätter sina barns trygghet först??
    Inte konstigt att exet inte är speciellt glad. Kan du inte låta er relation landa lite innan ni rusar framåt?

Risken är enorm att du snart sitter som exet. Gravid och ensam. Troligtvis har han då redan en ny sambo på g och du får träffa ditt barn varannan vecka..
    Statistiskt så har ni minimal chans att hålla ihop

• Anonym (Lugna dig)
    Anonym (Soon2bmom) skrev 2025-03-11 18:29:05 följande:
    Detta har vi pratat om och hans barn 4-åring kommer gå på förskolan som vanligt medans jag är hemma och är mammaledig. Om orken finns, så hämtar jag givetvis barnet någon dag i veckan lite tidigare! Min sambo är noga med att jag får vilan hemma med den lille samt att hans 4åring får den tiden på förskolan, och inte bara 15-timmar.
    Så han vill ha en 4 åring på förskolan 10h om dagen?
     Tänk om du föder på hans vecka och exet inte vill byta vecka. Vem ska ta hand om hans barn då?? Ska han skita i sitt avtal med exet eller skita i din vilja?? Går han med på att i värsta fall inte träffa sina barn på minst 3veckor?? Du tror det gynnar syskonrelationen och ett förhållande??
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (Soon2bmom) skrev 2025-03-11 18:29:05 följande:
    Detta har vi pratat om och hans barn 4-åring kommer gå på förskolan som vanligt medans jag är hemma och är mammaledig. Om orken finns, så hämtar jag givetvis barnet någon dag i veckan lite tidigare! Min sambo är noga med att jag får vilan hemma med den lille samt att hans 4åring får den tiden på förskolan, och inte bara 15-timmar.
    Så han vill ha en 4 åring på förskolan 10h om dagen?
     Tänk om du föder på hans vecka och exet inte vill byta vecka. Vem ska ta hand om hans barn då?? Ska han skita i sitt avtal med exet eller skita i din vilja?? Går han med på att i värsta fall inte träffa sina barn på minst 3veckor?? Du tror det gynnar syskonrelationen och ett förhållande??
Svar på tråden Skaffa barn i en bonusfamilj?