Hade ni velat bli varnade?
Varnar för långt inlägg!
Min vän träffade en tjej för snart 10 år sen. Ungefär 1 år in i relationen avslutades vår vänskap då jag såg den här tjejen för vem hon verkligen var - en lat hypokondriker som samlar på diagnoser, som inte ville jobba och bara ville att alla skulle tycka synd om henne. Jag hintade för min bästa vän att han kommer få dra det ekonomiska och psykiska lasset och att hon kommer spela på sina depressionskort hela tiden.
Såklart inte populärt men jag anser mig själv vara en bra människokännare och har själv varit nära självmord så det är inte att jag misstror tjejen. Men vissa gånger vet man bara att det är falskt, finns säkert er som känner igen detta.
Några år in i deras relation när tjejen var påväg att göra slut blir hon gravid och hon stannar. Barnet hinner bli nästan 4 år när dom separerar, detta för att tjejen vill bli särbo men egentligen göra slut vilket dom också gör nästan samtidigt.
Jag och vännen återfår kontakt, han är helt nedbruten och utmattad efter att få ha jobbat mer än 150% för hushållets ekonomi ska gå runt och på det ha en sambo som klagar på sin ekonomi, att han aldrig är hemma osv, att hon får ta hand om barnet osv. Den här tjejen har alltså inte jobbat mer än något år totalt på över 7 år då denna skyllt på sin psykiska ohälsa.
Nu har tjejen hittat en ny partner som har barn också, tjejen har nästan avsagt sig vårdnaden från deras gemensamma för hon inte orkar med barnet. Barnet är inte väluppfostrad för det växt upp framför tvn för mamman ej orkat vara mamma så det är ett väldigt speciellt barn.
Tjejen och den nya partnern som också har psykiska besvär ska nu flytta ihop efter att inte ens ha träffats ett halvår. Hade ni som ny partner velat få en varning om ni blivit ihop med en sån person? Hade ni tagit det seriöst eller bara ryckt på axlarna om ni fått ett anonymt meddelande där ni blivit varnade om er partner? För det kommer ju bli att den nya partnern får dra hela lasset till sist ändå.