• Anonym (Hej)

40 år på fredag, 40 kr på kontot

Förhoppningsvis tillräckligt med mat till nästa tisdag. Det är nästan tur att jag inte har någon att fira med. 

Jag känner mig ganska misslyckad och autistisk idag.

Jag önskar mig en rock tumbler (vad heter det på svenska?) och en glassmaskin i födelsedag. Men det blir väl kanske en chokladkaka i efterskott.

Andra som ska fira 40 i år? 

• Svar på tråden 40 år på fredag, 40 kr på kontot
  • Anonym (L)

Grattis i förskott! Jag slutade fira när jag fyllde 30 då jag bjöd 25 pers och endast mamma kom.  Hoppas dina önskningar går i uppfyllelse!

• Eurydike

Det låter verkligen trist att du har så lite pengar när du fyller år! Du kanske kan fira i efterskott med en liten resa, tårta, middag eller så. Synd också att du inte har någon att fira med. Födelsedagar kan vara jobbiga om man inte har möjlighet att fira så som man kanske skulle önska. Grattis i förskott (om du nu inte tar illa upp för ett grattis med tanke på omständigheterna)!

• Eurydike

En glassmaskin skulle jag också vilja ha. Man kan även göra glass genom att mixa frysta bananer tillsammans med olika smaksättningar. Den enklaste varianten är bara bananer, men lägger man till kakao så får man chokladglass.

• Anonym (X)

Fyllde 40 nyss. Blev firad av ingen. Bägge föräldrar dog när jag var ungdom.
    Skriv upp dig på lite nyhetsbrev, typ plantagen och grejer så kan man få en födelsedagspresent.

• Anonya
    Anonym (X) skrev 2025-03-12 01:13:55 följande:

Fyllde 40 nyss. Blev firad av ingen. Bägge föräldrar dog när jag var ungdom.
    Skriv upp dig på lite nyhetsbrev, typ plantagen och grejer så kan man få en födelsedagspresent.

Grattis i efterskott!
  • Anonym (X)
    Anonya skrev 2025-03-12 01:20:37 följande:
    Grattis i efterskott!
    Tack Skäms
  • Anonym (m)
    Eurydike skrev 2025-03-12 01:07:56 följande:

En glassmaskin skulle jag också vilja ha. Man kan även göra glass genom att mixa frysta bananer tillsammans med olika smaksättningar. Den enklaste varianten är bara bananer, men lägger man till kakao så får man chokladglass.

måste ha mandelmjölk eller nåt med i mixern för att det ska funka för mig
  • Eurydike
    Anonym (m) skrev 2025-03-12 10:04:02 följande:
    måste ha mandelmjölk eller nåt med i mixern för att det ska funka för mig
    Tack för tipset! Jag gjorde sådan glass för flera år sedan och blev påmind om den igen när jag läste om glass på bara en enda ingrediens (banan) i en tidning. Men nu när du säger det så hade jag nog också i en skvätt mjölk 🤔
  • Anonym (Hej)

Tack, hörrni. Jag är sjukpensionär så att vara utan pengar en vecka innan jag får nya är inget ovanligt egetligen.

Jag sitter och tittar på hemsidor där man kan köpa stenar, och drömmer. Jag har altid gillat stenar. 

Glass gör jag ett par liter i månaden, särskilt på sommaren. Alltid för hand, och fryser, tar ut, vispar, fryser, tar ut, vispar, tills det är klart. Ganska jobbigt och inte så bra för frysen egentligen. En glassmaskin med kompressor skulle vara toppen. Tyvärr är jag allergisk mot bananer så det blir glass gjord på ägg och grädde. 

Det får väl bli en ny målarbok för en tia på In och Finn.

Svar på tråden 40 år på fredag, 40 kr på kontot