Anonym (Hej) skrev 2025-03-12 11:33:00 följande:
Tack, hörrni. Jag är sjukpensionär så att vara utan pengar en vecka innan jag får nya är inget ovanligt egetligen.
Jag sitter och tittar på hemsidor där man kan köpa stenar, och drömmer. Jag har altid gillat stenar.
Glass gör jag ett par liter i månaden, särskilt på sommaren. Alltid för hand, och fryser, tar ut, vispar, fryser, tar ut, vispar, tills det är klart. Ganska jobbigt och inte så bra för frysen egentligen. En glassmaskin med kompressor skulle vara toppen. Tyvärr är jag allergisk mot bananer så det blir glass gjord på ägg och grädde.
Det får väl bli en ny målarbok för en tia på In och Finn.
Stenar är spännande på så vis att de kan se helt annorlunda ut på insidan än på utsidan! Jag var på en stenutställning en gång och det var väldigt varierande färger och ytor. En gång blev jag ombedd att plocka en sten och skicka den till en person i Tyskland. Han hade alltid drömt om att äga en svensk sten och jag tänkte varför inte och skickade en speciell sten som jag valt ut. Hoppas du får en trumlare så du kan polera dina egna stenar! Själv polerar jag olika typer av metaller och det går bra det med.
Det låter gott med egen glass! Jag har inte testat att göra sådan glass som du gör, men den med bananer och även med kikärtsfluff. Den senare får lite bismak av fluffet.