Inlägg från: Anonym (Flodhäst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flodhäst)

Största misstagen i sängen!

Inspirerat av en FB-tråd: vilka är - utöver uppenbara övergrepp - de största misstagen som män och kvinnor gör i sängen?

Jag tycker att KVINNOR ofta är för passiva i sängen. Att de saknar kraft att ta kontroll över sin egen njutning. Plus för kvinnor som vågar ta på sig själva under sex, rör på kroppen och utnyttjar sin sexpartner för att nå orgasm!

• Svar på tråden Största misstagen i sängen!
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-12 07:16:44 följande:
    Som kraftigt överviktig är det mysigt att vara passiv ibland. Sexlusten finns men kanske inte alltid orken. Du kanske kallar det flodhäst någon annan för strandad val eller liknande nedsättande uttryck men ni får ju kn*lla så mycket ni vill så jag fattar inte vad problemet är. Män är fan aldrig nöjda :( 
    Mitt alias syftade inte alls på det.

De flesta heterosexuella kvinnor tycker om att vara mer eller mindre undergivna, det är åtminstone mitt intryck. Det ligger ju lite i de anatomiska förutsättningarna (och de kulturella föreställningarna). Men en kvinna kan vara den som blir påsatt och samtidigt ta för sig, tänker jag.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Boo) skrev 2025-03-12 11:26:12 följande:

Killar som tror det är skönare ju mer hårdhänta de är. De som kör in fingrarna i fittan som om de försöker hacka hål på livmodertappen eller klämmer åt tuttarna som om de vore stressbollar under en panikångestattack.

Att dregla eller stöta i tänderna när man kysser. Eller när näsorna slår i varandra. När någon pressar ansiktet med helt öppen mun mot en och verkar försöka äta upp hela ens ansikte.

Att inte värma upp innan om man inte redan är jättekåt.

Mitt största problem med killar har varit att de var alldeles för ivriga och inte ville ha mjukt och skönt sex utan bara rått och djuriskt. Det har jag tröttnat på numera.

Haha, det där var roligt Låter som sagt som att du haft otur med dina sexpartners.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Boo) skrev 2025-03-12 12:11:08 följande:
    Haha när jag var yngre fick jag kyssa en del grodor innan jag hittade prinsen, numera är jag gift med en härlig man som vet vad han gör 😁
    Härligt att höra
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-13 02:03:34 följande:
    Kan det inte räcka att säga "sätt på mig!" Då? Eller kanske bara skicka ett sms "kom in till mig" från sovrummet om han sitter i vardagsrummet och ligga naken på sängen när han kommer in?

Nej, inte om du frågar mig i alla fall

För egen del är jag en man som gillar att ta kommando och vara dominant. Men det hindrar inte kvinnan från att röra sina höfter, lyfta på benen, ta initiativ till att byta ställningar, använda sina händer för att fatta tag i mig och stimulera sig själv.

I själva verket tänder det mig och gör det skönare för mig och får mig att gå in i en mer dominant roll! En ?undergiven? kvinna som passivt lägger sig platt på rygg får dock svårare att locka fram djuret i mig.

• Anonym (Flodhäst)
    Anonym (JJ) skrev 2025-03-13 11:08:06 följande:

Alla gillar ju olika men måste kvinnan komma för att göra dig nöjd? Jag brukar inte komma av vanligt sex men jag tycker det är skönt ändå. Har varit med killar innan som nästan kräver att man ska komma och har fejkat några gånger på grund av det, som tur är så är min nuvarande partner sån.

Men ja alla har ju rätt att ha sina preferenser , tycker bara inte man ska behöva känna press på att komma för att göra sin partner nöjd. Tänker mest på vad du skrev i trådstarten nu. 

Och för att svara på frågan: Det jag nämnde (kräva att någon ska komma för att de ska känna sig bättre) är ett ganska vanligt misstag och att tro att alla kvinnor kan komma av vanligt sex. Eller tro att precis alla kvinnor gillar att bli slickade , jag gillar inte det. Ett annat vanligt misstag är nog när de kör in fingrarna jättelångt in så att det känns som en gynundersökning , tycker bara det är obehagligt. 

Nej, kvinnan måste inte komma för att göra mig nöjd. Men i mer långvariga relationer funkar det inte - för mig alltså - med obalans på det området. Jag har haft relationer när jag var yngre där hon aldrig eller sällan fick orgasm. Nu lever jag med en kvinna som kommer, om inte varje gång så kanske nio eller åtminstone åtta gånger av tio. Sex med henne når andra nivåer och hennes orgasmer är en del i det.

Orgasmglappet diskuteras oftast som ett problem för kvinnan, men det kan vara det för mannen/partnern också. Jag vill vara del i att hon njuter till fullo och blir så där helt hög av njutning. Det är särskilt tillfredsställande att komma själv när hon är så slutkörd och omtöcknad i kroppen att hon knappt kan stå upp.

Jag vet av tidigare erfarenheter att en del kvinnor inte kan nå orgasm med en partner (eller alls för den delen) och det är bara att beklaga. Men om man kan få orgasm på egen hand så kan man ju tillvarata den förmågan tillsammans med en partner.

• Anonym (Flodhäst)

Sedan ska man så klart inte pressa någon att få orgasm, det är ju bara skit.

• Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Man) skrev 2025-03-16 10:38:47 följande:

Man får ju prestationsångest bara av att läsa tråden. Skönt på ett sätt att man inte är sexuellt aktiv längre, även om man kan sakna det ibland.

Prestationsångest? Själv tycker jag bara att det är inspirerande att höra vad andra ser för mönster beträffande sexuella upplevelser. Det är intressant att sätta i relation till sig själv och vad man varit med om.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (JJ) skrev 2025-03-14 22:53:13 följande:

Jag känner att många killar kan ha svårt att förstå att man kan få ut jättemycket av sex utan att komma också. Men ja , det är ju tur då att min nuvarande partner inte tjatar om att jag måste komma :) Jag skulle iförsej inte gilla om han hade svårt att komma , då skulle det ju blivit svårare med barn också. Vet ju att det finns killar som har svårt att komma av sex också , inte bara tjejer. 

Jag har som sagt haft ett par relationer med kvinnor som aldrig eller mycket sällan fått orgasm med mig. Vi har båda njutit ändå, även om jag i ett av fallen vet att hon haft mycket ångest över sin oförmåga.

Du sätter fingret på nåt när du skriver om hur det skulle kännas om din kille aldrig kom. Det kanske låter hårt men om du då tänker dig en killes perspektiv, om han ligger med två olika och den ena men inte den andra får orgasmer när de har sex. Vem får honom att känna sig som den bästa älskaren liksom. Men återigen, sex är mer än orgasmer.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (.) skrev 2025-03-17 08:26:19 följande:
    Det är uppenbarligen annorlunda för just dig men en killes perspektiv brukar i min erfarenhet vara att de inte bryr sig speciellt mycket. Att tjejen inte får orgasm är inget de saknar eller ens reflekterar över.
    Sedan kan det ju vara så att en del visst bryr sig, men att de av olika skäl väljer att inte artikulera problemet. En rädsla för att sätta press - och därmed såra - eller en rädsla för att framstå som otillräckliga.

Om jag går till mig själv har jag svårt att se att någon man inte skulle föredra att gå sin partner orgasm. Dels för hennes njutnings skull - jag utgår ifrån att de flesta bryr sig om att den man njuter av också ska ha det skönt - men också på grund av bekräftelsen det ger en själv. JAG kan MED MIN KROPP få min partner att komma. Det är ju ett kvitto, inte bara på att hon tänder på en utan att hon känner sig trygg och kan ge sig hän sin egna njutning.
  • Anonym (Flodhäst)
    Freddie K skrev 2025-03-17 08:28:46 följande:

Mina misstag är väl att jag har så dåligt självförtroende och komplex för min kuk. 

På vilket sätt är det ett misstag att ha komplex? Det blir väl inget misstag förrän du agerar på det. Men det kanske är så att du ältar det tillsammans med den du ligger med?
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Gillar att vara passiva) skrev 2025-03-17 06:57:04 följande:

* Män som frågar om de får komma i munnen. Jag har din penis i munnen...ööööh det är själva poängen.

Brukar själv inte fråga. Det brukar räcka att läsa situationen och ordlöst kommunicera att jag njuter. Då kan hon ju sluta suga och avsluta med handen om hon känner för det.

Men känns ändå som ett ganska beskedligt snedsteg att ställa frågan, även om det kanske kan sabba stämningen lite.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (J) skrev 2025-03-19 21:34:46 följande:
    Ja sånt märker man ju oftast ändå om man känner varann. då behöver han ju inte fråga. Men har tjejen en kk eller one nightstand och man inte känner varann så kan jag förstå att folk frågar. 
    Absolut, inget konstigt att ställa frågan!

Sen kan ju en avsugning gå till på olika sätt. Det kan vara väldigt tydligt, med någon som utför det intensivt och med inlevelse, att hen inte har några problem att ta satsen i munnen utan att det snarare är målet.
  • Anonym (Flodhäst)
    Freddie K skrev 2025-03-18 13:42:41 följande:
    Jo, men det gör jag. Fast jag försöker att inte göra det, men jag vill inte göra henne besviken heller.
    Du tror inte att hon snarare blir besviken om du ältar dina komplex? Källan till komplexet kan du ju inte göra något åt. Och hon väljer ju att vara med dig för den du är.
  • Anonym (Flodhäst)
    Anonym (Rätt fokus!) skrev 2025-03-18 11:34:10 följande:

För mig är det också självklart och en enorm bekräftelse på vår relation. Men vi har fått jobba mycket för att nå dit där vi är idag. Under flera år lyckades "vi" få henne att komma bara enstaka gånger. Nu går det varje gång och det är snarare ett problem att hon kommer för snabbt, eftersom hon inte är en sån som gärna fortsätter efteråt. 

Men man måste ha respekt här för att alla, framförallt kvinnor, är väldigt olika. I en annan tråd här läste jag om en tjej som brukar komma flera gånger redan under förspelet. Andra kvinnor lyckas ALDRIG komma ihop med en man hur mycket och ömsesidigt de än försöker.

Så att räkna ömsesidigheten i orgasmer är vanskligt. Men för mig handlar sex om min lust att tillfredsställa min partner, att ge henne en så underbar stund som jag bara kan. Jag har svårt att förstå att det finns folk som ser sex som något där de själva ska bli tillfredsställda utan egen motprestation. 

Absolut ska man ha respekt för att alla är olika och att kvinnor i synnerhet skiljer sig åt mycket när det gäller förmågan att få orgasm (med och utan partner). Med en handfull relationer och åtskilliga många fler tillfälliga sexpartners under årens lopp kan jag dock inte komma ifrån att det bästa sexet har jag haft med kvinnor för vilka orgasmen inte varit en issue. Sexet blir mer ömsesidigt, mer varierat, mindre fokuserat på min njutning och jag känner mig mer potent, viril, attraktiv osv.

Jag har haft bra sex med andra också, t ex i en drygt ettårig relation där hon aldrig fick orgasm. Fick höra att jag var bra i sängen, att hon aldrig haft skönare sex osv. Men att en tid senare ligga med någon som kom av penetrationssex, att känna hur hon krampade under akten, få orgasm samtidigt, och uppleva hur hon blev helt utslagen och knappt kunde stå upp efteråt. Det var nåt annat. Att tillfredsställa kan vara så tillfredsställande :)

• Anonym (Flodhäst)
    Anonym (J) skrev 2025-03-20 10:19:11 följande:
    Precis men ändå bra att man frågar än inte gör det, det är ju sv respekt för kvinnan.
    Är man osäker på hur någon vill ha det är det ju aldrig fel att fråga. Gäller ju alla situationer i livet egentligen.
Svar på tråden Största misstagen i sängen!