Inlägg från: Anonym (Orolig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mamma)

Utskriven ur JOB?

Hej, jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av att bli utskriven ur JOB? 

Min dotter tror att hon kommer bli det snart. Då dom insatserna hon haft inte gett resultat? Och att dom då kommer bedöma insatserna som uttömda. Det ska vara sagt att hon skött alla sina åtaganden och aldrig fått så mycket som en varning ens. Hon har dessutom hög närvaro. Och har varit sjuk max 4 dagar på ett helt år.

Vad fick ni för annan ekonomisk hjälp? Fick ni ens någon? Jag är faktiskt rädd för att hon kommer bli hemlös som resultat. Speciellt med denna regering och deras hänsynslösa politik. 

Tvingades ni söka försörjningsstöd istället? 

• Svar på tråden Utskriven ur JOB?
  • Anonym (Orolig mamma)
    Anonym (r) skrev 2025-03-12 17:24:55 följande:

varför skulle hon bli hemlös? Det finns många inskrivna på Arbetsförmedlingen som har försörjningsstöd så det är inget konstigt.

Först vill jag säga tack till er båda, som svarade.

Jag tycker mest att det känns som vi lever i så osäkra tider i Sverige nu. Och att hon därför kommer nekas försörjningsstöd  om hon söker. Missförstå mig rätt. Jag brukar inte vara den oroliga typen. Då min dotter är vuxen och har eget ansvar. Men jag vet hur stressande ekonomiska situationer kan vara som påverkar ens liv.
Svar på tråden Utskriven ur JOB?