Inlägg från: Faile |Visa alla inlägg
  • Faile

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Dr Nail skrev 2025-03-14 19:15:37 följande:
    Jag bara menar att ska man bojkotta både USA men speciellt Kina på allvar så kommer man behöva vrida tillbaka klockan till en betydligt enklare tillvaro än vad de flesta av oss är bekväma med.

--
    skickat från min Xiaomi 12
    Nejdå, titta på Tesla. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    Faile skrev 2025-03-14 23:00:59 följande:
    Nejdå, titta på Tesla. 
    Eller jaha, såg nu att Kina av nån anledning var hopblandat i allt. Vad har Kina gjort nu då senaste månaderna som gör att man ska bojkotta dem?
  • Faile
    Anonym (!) skrev 2025-03-14 23:17:54 följande:
    Tja ... kanske hotat territorium utanför landets gränser till exempel.
    Jag undrar seriöst? Taiwan har ju alltid legat på Kinas radar, men har det alltså hänt något senaste månaderna som jag missaat? 
  • Faile
    Anonym (!) skrev 2025-03-15 00:22:07 följande:
    Nää men det kryper närmare ...
    Ok, så inget har hänt alltså. Så varför finns Kina med i trumpbojkotten? 
  • Faile
    Anonym (!) skrev 2025-03-15 00:22:07 följande:
    Nää men det kryper närmare ...
    Ok, så inget har hänt alltså. Så varför finns Kina med i trumpbojkotten? 
  • Faile
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-28 21:36:13 följande:
    Jag stödjer inte Trump, men jag tänker att det finns fler än ett perspektiv. Trump är inte enbart elände och tandagnissel. Han gör och säger både bra och dåliga saker.

Man behöver inte heller argumentera för att världen varken är svart eller vit, inte heller indelad i onda och goda. Världen är istället oerhört mångfacetterad, subjektiv och mer av en gråskala.
    Nämn fem saker han gjort sedan han blev president som är bra enligt dig. 
  • Faile
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-29 02:17:25 följande:

Det är bara svammel om man inte förstår vad jag skriver. 

Jag tycker att andra världskriget var förskräckligt, men det fanns även framsteg utifrån denna hemska era (Jag gör dock inga paralleller mellan Trump och Hitler som du gör):

1. Decolonisation. 2. Technological progress. 3. United Nations. 4. Women's freedom. 5. End of racial segregation in the US (at least in theory). 6. Fear of nuclear weapons which prevent future world wars. 7. New level of mass production of goods. 8. New standards in the production of goods.

Faile skrev 2025-03-28 22:57:11 följande:
    Nämn fem saker han gjort sedan han blev president som är bra enligt dig. 

Om man är genuint intresserad av vad Trump åstadkommit på denna korta ämbetstid är det bara att googla: 

What has Trump accomplished so far? 

Men min egna uppfattning av att diskutera med personer här är den att man inte är intresserad av att se detta, utan är mest intresserad av att tjafsa.

Jag vill inte googla, jag pratar med dig. Du försvarar honom jättehårt så att nämna 5 saker borde inte vara så svårt. 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA