Inlägg från: Tyra myra |Visa alla inlägg
  • Tyra myra

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Ärligt talat har jag aldrig varit speciellt förtjust i Amerikanska varor. De har inte haft vare sig kvalitet eller varit prisvärda.   

• Tyra myra

Måste säga att min inställning till USA varit ambivalent under åren och nu är nog respekten för detta land i botten.  

Problemet som jag ser det är deras enorma makt över oss andra. När de använder den klokt kan jag respektera dem men när de som nu orsakar stor oro i resten av världen föraktar jag dem.

Nu talar jag om USA som nation inte om Amerikaner i allmänhet som många gånger är fantastiska människor.

Det sägs att makt korrumperar och i det här fallet visas det tydligt och klart. När maktmänniskor kommer till makten i ett mäktigt land brukar det gå åt skogen.

Om jag kunde skulle jag bojkotta allt som har med USA att göra men det är snart sagt omöjligt i dagens samhälle. Sitter här med en dator från HP som körs via ett amerikanskt operativsystem. När jag har möten via webben är det via amerikansk programvara.  Ja, ni förstår jag är i deras grepp,  

Vår regering har ondgjort sig över det Kinesiska inflytandet i bla telecom industrin men håller helt tyst om vårt beroende av USA.

När det gäller vårt medlemskap i NATO så varnade Margot Wallström om att vi måste tänka på att Trump kunde återkomma till makten och hon fick rätt. NATO är nog bra för vår säkerhet men när NATO är så beroende av USA riskerar vi att hamna i ett sammelsurium av Trumpska vansinnigheter.

Detta är min åsikt i frågan

Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA