Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Mentat skrev 2025-03-14 07:17:41 följande:
    Det är förstås tänkbart, men mitt ursprungliga inlägg handlade om inkonsekvens och hyckleri så kopplingen är fortfarande synnerligen svag, för att uttrycka det milt.

Bojkottar du Kina själv? Om inte blir det hyckleri att be andra göra det. 

Sedan är det tragiskt att du inte ser skillnad på land och person. 

• Anonym (Oj)
    Mentat skrev 2025-03-14 07:59:39 följande:
    Jag efterlyste konsekvens: Antingen bojkottar man bägge eller ingen. Det framgick enligt mig mycket tydligt av inlägg #20.

Man behöver inte vara konsekvent. Gillar man inte Trump går det alldeles utmärkt att bojkotta varor från hans land, men köpa från andras länder. 

Sedan är det konstigt att du tycker man bara ska bojkotta två av världens länder, när det finns så många fler diktaturer. Är inte inkonsekvent av dig? Varför ska andra vara konsekventa när du själv inte är det?

• Anonym (Oj)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 19:26:36 följande:
    Du anser det. Hur är din värld då? Skulle du själv kunna stå för att han även lyckats med vissa saker som politiker?
    Att lyckas med dåliga saker är ingen merit. 
  • Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-18 21:00:16 följande:
    Så vem har med det att göra då?
    Menar du att Harris inte skulle tagit hem dom om hon vunnit valet?
  • Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-18 21:23:34 följande:
    Mycket irrelevant kommentar.

Det är ju det du insinuerar. Men som vanligt vågar du inte svara på en direkt fråga. Var den för svår?

• Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-19 11:45:39 följande:
    Läs kommentarerna på denna sida, med start av kommentar #181 så kanske du förstår.
    Fast du brukar alltid gnälla på dom som inte följer trådens ämne. Här gör du samma sak och då är det ok? 
  • Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-19 11:46:34 följande:
    Läs kommentarerna på denna sida, med start av kommentar #181 så kanske du förstår varfor den är helt irrelevant.
    Du gör ju bara bort dig ännu mer.

Du vet mkt väl hur ditt icke svar tolkas, och vill du inte att det ska tolkas så, så hade du svarat. 
  • Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-19 11:52:10 följande:
    Tyvärr är jag inte helt perfekt. Jag tyckte faktist det var intressant i sammanhanget att visa att de har nu kommit tryggt hem.
    Förstår att du griper efter halmstrån för att kunna hitta något positivt om Trump fast det nu blev fel. Du får gärna tro att de hade blivit kvar i rymden om han inte blivit vald, men sprid inte lögnen. 
  • Anonym (Oj)
    nattuw skrev 2025-03-19 21:06:42 följande:
    Ingen här har försvarat Trump. Vissa går bara inte runt och hatar allt och alla som inte är socialdemokrater.

Om man som du attackerar alla som säger något negativt om honom och själv inte erkänner något fel han gjort så är det ganska uppenbart att du försvarar honom. 

Du har dessutom själv en helt onyanserad bild av Socialdemokraterna. Vilken media hämtar du dina åsikter ifrån?

Du vill så gärna tro att du är saklig och välinformerad, men du är precis lika onyanserad som alla de du anklagar . 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Mini) skrev 2025-03-21 14:28:40 följande:
    Jo det är en mer nyanserad beskrivning med dom som faktiskt tror på det och resten som glider med. Och dom som inte bryr sig om vilket. Men Trumps språk är märkligt och svårlyssnat, som riktat till barn med upprepningar och simpla meningar som inte beskriver rätt. Som en donkenburgare man inte ens behöver tänder för att kunna äta. Enklaste budskapen, rätt nedvärderande mot amerikanska folket imo. I en diskussion om tariffs där trump sa att han *trodde* att dom funkar på ett visst sätt, han bryr sig inte ens om att låtsas att det spelar nån roll vad han säger.

Yes, man ska ta vad som går, gärna från utsatta, noll problem.
    Han rättar väl sitt språk efter sin publik.

Som när folk som är totalt okunniga i något säger "Förklara för mig som om jag är 5 år".
  • Anonym (Oj)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-23 11:35:18 följande:

Det senaste och mycket otäcka Trump nu gör är att han utfärdar presidentorder mot advokatfirmor som han upplever skadat och hotat honom . Han missbrukar sitt presidentämbete för egen vinning. 

Det finns för mig ingen tvekan om att Trump är en ny Hitler. Tyvärr har vi nu två nya Hitler, Putin och Trump. 

Det kallas palatskupp. 
  • Anonym (Oj)
    nattuw skrev 2025-03-24 23:00:15 följande:
    När nästa ömmande projekt börjar spridas på sociala medier kommer bojkotten mot USA att glömmas bort medan hatet från vänstern mot republikanska presidenter är konstant. Så ser verkligheten ut.

Det enda som är sig likt är dina tröttsamma floskler. 

Naturligtvis måste det vara har att inte gilla någons politik. Du är bra på att sprida hat själv, men saknar argument. 

• Anonym (Oj)
    Tow2Mater skrev 2025-03-31 21:47:02 följande:

Vance hade iallafall ganska rätt när han sa

And what I worry about is the threat from within, the retreat of Europe from some of its most fundamental values ? values shared with the United States of America.

Demokratin i frankrike har nu satts ur spel med att man lägligt stoppade Le Pen från att kunna ställa upp i valet.

Det är du för du är van att man i USA kan ställa upp i val fast man är kriminell. Som Trump. Acceptera att andra länder har annan lagstiftning. 
  • Anonym (Oj)
    Dr Nail skrev 2025-04-03 11:37:32 följande:
    Jag märkte att Tesla gick upp med över 5%...

Men samtidigt föll dollarn till under 10 sek, i samband med att handelskriget är nu formellt förklarat.
    Fast 5% upp är inte samma som 5% ner. Dvs om en aktie faller 50% måste den öka med 100% för att komma upp i samma värde som innan den föll. 
  • Anonym (Oj)

Ingen kan vinna ett handelskrig. Det är som att två personer är osams och slår på sig själva och hoppas att den andre svimmar först. 

Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA