Inlägg från: Anonym (bojkott) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bojkott)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Min familj råkade beställa en stor sak från usa häromdagen.Vi kom på det först efteråt och jag nämnde det på jobbet där ingen av oss alls pratat om varken Trump, bojkott eller annat.

Det visade sig att ALLA bojkottar amerikanska produkter så det faktum att vi råkat beställa en amerikansk orsakade stor diskussion där man funderade över om det går att avbeställa eller ändra beställningen. Men ALLA bojkottade som enskilda individer trots att detta inte är något vi pratat om alls. Och jag är stolt över det, betyder att folk ändå funderar över moral och etik. 

• Anonym (bojkott)
    nattuw skrev 2025-03-22 00:10:31 följande:
    Hade folk funderat över moral och etik hade de bojkottat Kina.
    Också, eller istället för? 
  • Anonym (bojkott)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-04-26 23:43:36 följande:
    Då lutar det åt sista meningen jag skrev, att dina antikänslor gentemot USA kom när Trump blev demokratiskt vald.
    Du ställer ledande frågor. Svaret är förmodligen "varken eller". 

Är det att Trump blev demokratiskt vald eller kände du så även innan?

• Anonym (bojkott)
    Tow2Mater skrev 2025-05-08 15:00:39 följande:
    Säger inte att det inte är så, men har minst två ggr, med flera veckors mellanrum, läst hur barnen äter möggligt bröd. Det går liksom inte ihop.
    Vet inte om du läser nyheter men det har vid ett flertal tillfällen rapporterats att hjälpsändningar blivit stoppade och/eller försenade. Säger inte att det är orsaken just här, men bröd kan ju mögla pga tid och om hjälpsändningar inte släpps igenom så ja. 
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA