Inlägg från: longwalkhome |Visa alla inlägg
  • longwalkhome

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Dr Nail skrev 2025-03-31 12:38:37 följande:

Den här trendar. Lite kul, erkänn

Mjo, om den hade varit äkta hade det varit betydligt roligare
  • longwalkhome
    Anonym (Lukas) skrev 2025-03-31 10:40:54 följande:

Demokratin är inte "på nedgång" bara för att folk inte röstar vänster-liberalt.

Det har inget med åt vilket håll man röstar, det har att göra med vem man röstar på. 

Om man inte ser åt vilket håll USA med Trump går så är man mer än lovligt historielös.
  • longwalkhome
    Anonym (Lukas) skrev 2025-03-31 13:33:23 följande:
    Och av någon outgrundlig anledning anser vänster-liberala krafter att denna "vem" alltid är killen, eller tjejen, som är konservativ och åt höger.

De flesta kan nog se åt vilket håll USA under Trump går men nu var påståendet att "demokratin är på nedgång".

Inte helt tydligt hur demokratin kan vara på nedgång om folk röstar fram en politiker som sedan genomför det han lovar.

Demokratin är inte på nedgång i USA för att regeringen förbjuder transkvinnor att tävla i damklassen i sport och skär ned på ulands-bidrag till Irland och Serbien 

Demokratin är inte på nedgång i Sverige för att regeringen minskar på bidragen till studieförbund som bevistats fuska med dessa och förändrar press-stödet. 

Demokratin är inte på nedgång för att andra politiska idéer än just vänsterliberala vinner mark.
    "Vänsterliberala krafter". Du tillskriver den stora massan normala människor egenskaper som inte stämmer med verkligheten. ALLA vet vad Trumps målsättning är. Om han sedan lyckas eller ej återstår att se.

Demokratin mals sönder i mörkret. Ett gammalt men välkänt påstående. Ingen annan president i amerikansk historia är så nära som Trump och hans fucked up administration är nu. Ett gäng clowner som har som enda målsättning att tillskansa sig så mycket makt och pengar det bara går innan showen är över. Om han inte lyckas bli omvald igen med tveksamma metoder så kommer han suga ut allt som går och sedan knyckla ihop landet som en tom ölburk och kasta den över axeln. 

Hur man efter så många år inte vet vem Trump är går långt bortom mitt förstånd. Det ironiska är att hans för det mesta begränsat utbildade väljare är de som får ta smällen hårdast. Men det kanske det är värt för att under en period ha en legitim kanal att ventilera sitt eget missnöje genom.
  • longwalkhome
    Dr Nail skrev 2025-03-31 15:16:42 följande:
    Äkta vad?
    Trycket. Ser väldigt fake/shoppat ut på den där kepsen.
  • longwalkhome
    Tow2Mater skrev 2025-03-31 21:47:02 följande:

Vance hade iallafall ganska rätt när han sa

And what I worry about is the threat from within, the retreat of Europe from some of its most fundamental values ? values shared with the United States of America.

Demokratin i frankrike har nu satts ur spel med att man lägligt stoppade Le Pen från att kunna ställa upp i valet.

"some of its most fundamental values"

Som konstitutionen till exempel? Som vicepresident till en man som på frågan om han accepterar valresultaten svarar "Bara om jag själv vinner" bör ligga lågt med sådana här uttalanden. Men det är inte deras approach. Gaslighta och projicera så länge skutan flyter. Informationsbomba, förvirra och ljug.

Det verkliga hotet mot demokratin är den som på felaktiga grunder påstår att demokratin är hotad. 
  • longwalkhome
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-09 12:49:02 följande:

Psykopat

Det som fascinerar mig är hur den här infantila, efterblivna sociopaten kan stå och dra lögner efter lögner inför en publik som i det här fallet någonstans vet sanningen. Att han på sina MAGA rallies kan svamla om dåligt flöde i toaletterna är en sak - någonstans förväntar man sig att större frågor än så är av ringa betydelse för deltagarna. Men här?

Men vad fan...det spelar ju ingen roll. Med tanke på allt han kommer undan med så är det öppet mål, varje gång. För första gången i mitt liv så känner jag direkt avsky och jag har noll intresse av att resa dit igen. Och då har jag ändå som svensk bott i USA i många år.
  • longwalkhome
    Anonym (Lukas) skrev 2025-04-14 08:13:29 följande:
    Trump är så köpt av Putin att han förlänger sanktioner som är i kraft mot Ryssland med ett år.

(finska YLE rapporterar)

Han spelar good cop, bad cop med sig själv i båda huvudrollerna. Om det är ren förhandlingstaktik, demens eller att han kryper för Putin är svårare att säga. Ingen vet vad som snurrar runt i Trumps huvud förutom han själv och de närmsta (om ens det)
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA