Inlägg från: Jeanette2003 |Visa alla inlägg
  • Jeanette2003

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Tycker ändå det är rätt kul att folk vill bojkotta USA, men inte Kina, Saudiarabien eller andra diktaturer med slavlöner och barnarbete.

Trumphatet som piskats upp av media är verkligen galet.

• Jeanette2003
    Anonym (xx) skrev 2025-04-12 12:38:01 följande:
    Jag för min del tycker det är ganska skrattretande att folk tror att de som inte gillar Trump endast förlitar sig på vad de kallar PK-media/vänstermedia. Att de inte som alla andra både kan och verkligen läser annan media.
    De allra flesta kollar bara svensk media. Och gör man det blir man hjärntvättad av propaganda.
  • Jeanette2003
    nihka skrev 2025-04-12 12:44:05 följande:
    Och det är bortom din föreställningsvärld att någon kan vara kritiskt till Trump eller någon annan för att de ogillar vad de gör och särskilt när det kommer från parter man har sett som sina allierade? Ja, det tog iaf ett rask slut efter 80 år.

Hen får ha det fortsatt bra på indoktrineringslägret!
    Som sagt, de allra flesta svenskar kollar in Joe Rogan eller Sky News AU. De allra flesta kollar bara svenska nyheter, och dessa driver just nu en fanatisk kampanj mot Trump där man i princip uteslutande bara publicerar negativa saker och bjuder inte gäster som säger negativa saker.

Naturligtvis påverkar detta svenska folket, men eftersom medierna inte ljuger så förstår folk inte att de blir förda bakom ljuset. Genom att utelämna allting som är obekvämt för den egna propagandan kan media påverka människor att tycka och tänka precis som journalisterna vill.
  • Jeanette2003
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-12 13:08:07 följande:
    Enligt fyra nya opinionsundersökningar faller nu stödet kraftigt för Trump i USA, läser jag i Newsweek.
    Om du bara läser Foxnews så känner du nog inte till det, de presenterar inte negativ info om Trump.
    På CNN intervjuar de en man som äger en byggfirma.  Han gillar inte att räntorna stiger, då har inte amerikaner råd att bygga sina nya hem.
    Amerikaner bryr sig inte om Europa men de bryr sig om stigande priser och höga räntor.
    Stödet i USA går upp och ned hela tiden.

Sedan kan man också konstatera att CNN och Fox är lika duktiga på propaganda, fast åt olika håll. Men svensk media försöker alltid få det att låta som att Fox är propagandan, medan CNN är det neutrala och pålitliga.

Och det är naturligtvis ingen slump att de presenterar det så.
  • Jeanette2003
    nihka skrev 2025-04-12 13:26:37 följande:
    "Den svenska nyhetskampanjen" tycks funka bra på amerikaner där 47% är negativt inställda till Trumps insatser som president och det var INNAN han startade sitt tullkrig.

www.cbsnews.com/news/trump-approval-opinion-poll-2025-2-9/
    Det är väl inget konstigt? Biden hade konstant över 50 % som disapprove:

news.gallup.com/poll/329384/presidential-approval-ratings-joe-biden.aspx

Fast det valde CBS att utlämna, så du tror att Trump är ovanligt hatad av amerikanerna.

Ett bra exempel på lying by omission (ljuga genom att utelämna).
  • Jeanette2003
    nihka skrev 2025-04-12 13:39:12 följande:
    Jaha. Och vilken propaganda har dessa 50% varit utsatta för? Eller är det bara propaganda när Trump får dåliga ratings?

Och din mentir par omission (lying by omission). Det nämns inget i din källa om Trump Glad

Du har ingen aning om vad jag tror och varför. Varför inbillar du dig det?
    Men är du go eller? Läser du ens vad jag skriver eller har du redan bestämt dig för att trolla?
  • Jeanette2003
    nihka skrev 2025-04-12 13:59:19 följande:
    Nä, trodde det - att det inte funkar för dig när man använder dina argument tillbaka mot dig. Märker du hur värdelösa de är först då?

Du klagar på att CBS utelämnar Biden i sin rapportering om Trumps ratings men det står klart och tydligt i rubriken att det handlar om Trumps ratings, inte Bidens ratings, eller klickade du aldrig på länken? Det är den blåa texten med en blå grejsimojs under bokstäverna (länk).
    Det var du som började med att påstå att Trump har låga ratings i USA, och att folk avskyr honom utan svensk medias hjälp. Då visade jag att Biden hade sämre ratings än Trump.

Då börjar du med massa rappakalja.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA