Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Yttrandefrihet i USA demonteras. Vem hotar yttrandefrihet?

youtube.com/shorts/Wwn7nBUJi7Q

• Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-28 12:33:02 följande:
    Absolut inte! Ett USA post Trump måste vara ett vida bättre alternativ än diktaturen Kina.
    USA atackerar sina närmaste alierade. Det gör inte ens Kina. Att vilja roffa åt sig sina vänners land och områden är extremt fientligt. 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-28 14:07:03 följande:
    Alla vet det.... Kräks
    Tack för att du håller. Nej, alla vet inte hur AIPAC  lobbar.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-28 14:02:33 följande:
    Jag är tålig när det gäller sånt. Jag svarar även 5, 6 eller 7 gånger. Men inte fler gånger. Det börjar bli väldigt tjatigt. 

Och det är defintiivt inte min utbildning som är problemet. 
    Nej, verkligen inte. Pinsamt och tragikomiskt.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-03-28 14:07:03 följande:
    Alla vet det.... Kräks

• Anonym (Antiextremist)

Vi måste vara redo att kunna försvara oss mot omvärlden inte minst mot USA. Rätt som det är kommer Trump att påstå att USA vill ha Gotland. 

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-28 19:25:35 följande:
    Fortfarande lika dramatisk? Med din fantasi skulle du kunna tjäna storkovan på att skriva barnböcker. Prova det istället för FL?
    Du visar gång på gång att du inte är kapabel att argumentera sakligt. Men ska man förvänta sig av någon som idag stödjer USA och Trump.

Det är omöjligt att du har missat att Trump har mycket allvarliga planer på att ta över Grönland. "We need it" sa han. USA hotar alltså att atackera Danmark, en alierad som krigat tex i Afganistan för USAs skull. Det är nog bara början.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-03-28 12:33:02 följande:
    Absolut inte! Ett USA post Trump måste vara ett vida bättre alternativ än diktaturen Kina.
    Post Trump USA? Trump kommer inte låta sig ersättas av någon annan. Trumps administration har beskrivits som den mest evangelikal-vänliga i USAs historia, med många extrema religösa evangelikaler på viktiga poster och regelbundna bibelmöten i Vita huset. Trump  har framställts som "Guds utvalde" av delar av den kristna högern. De är många och är beredda att använda våld för att Trump ska vara kvar.

Trump har lovat att ge mer makt till kristna som anser sig ha rätt att styra landet och att oreserverat stöd till Israel (etnisk rensning av Gaza). Han har uppmanat väljare att "få Amerika att be igen" och till och med marknadsfört sin egen bibel. Denna retorik appellerar starkt till den extrema kristna högern som många beskriver som fascister. Trump har också lovat att integrera kyrkan med staten, vilket förespråkas av vissa kristna nationalister. Det liknar allt mer fascism.

Trumps gynnande av dessa grupper har bidragit till en ökad polarisering i USA och en extrem förstärkning av den kristna nationalismen, vilket har långtgående konsekvenser för landets politik och samhälle och utrikespolitik.

• Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-28 21:36:13 följande:
    Jag stödjer inte Trump, men jag tänker att det finns fler än ett perspektiv. Trump är inte enbart elände och tandagnissel. Han gör och säger både bra och dåliga saker.

Man behöver inte heller argumentera för att världen varken är svart eller vit, inte heller indelad i onda och goda. Världen är istället oerhört mångfacetterad, subjektiv och mer av en gråskala.
    Det du kommer med är bara svammel. Inget konkret. Enligt ditt resonemang finns aldrig rätt eller fel, bara olika perspektiv. Så min fråga till dig är : var förintelsen rätt eller fel? Vad är ditt perspektiv på det? Vilka bra saker har Trump gjort enligt dig?
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-29 02:17:25 följande:

Det är bara svammel om man inte förstår vad jag skriver. 

Jag tycker att andra världskriget var förskräckligt, men det fanns även framsteg utifrån denna hemska era (Jag gör dock inga paralleller mellan Trump och Hitler som du gör):

1. Decolonisation. 2. Technological progress. 3. United Nations. 4. Women's freedom. 5. End of racial segregation in the US (at least in theory). 6. Fear of nuclear weapons which prevent future world wars. 7. New level of mass production of goods. 8. New standards in the production of goods.

Faile skrev 2025-03-28 22:57:11 följande:
    Nämn fem saker han gjort sedan han blev president som är bra enligt dig. 

Om man är genuint intresserad av vad Trump åstadkommit på denna korta ämbetstid är det bara att googla: 

What has Trump accomplished so far? 

Men min egna uppfattning av att diskutera med personer här är den att man inte är intresserad av att se detta, utan är mest intresserad av att tjafsa.

😂😂😂 Men snälla du, du verkar totalt missa ämnet och bara fortsätter att svamla.

Förstod inte du mina frågor alls eller duckar bara när du insåg det pinsamma i ditt resonemang? Enligt ditt resonemang finns aldrig rätt eller fel, utan det finns bara olika perspektiv. Så min fråga till dig var:
    Var förintelsen rätt eller fel? Vad är ditt perspektiv på det? Det var mycket tydliga frågor men du svamlar om något helt annat. 

Vilka bra saker har Trump gjort enligt dig? Inte heller här ger du några svar utan du tycker att VI ska googla 😂 trots att var DU som hävdade att Trump gör bra saker. 

Trumpanhängare i nötskal. 🤡

Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA