Inlägg från: Anonym (!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-14 21:01:37 följande:
    😂😂😂 Vilken svammel. Vad är det för konstigt resonemang? Så när man kritiserar en idiot måste man kritisera en idiot till annars är man idiot själv? 😂😂😂 
    ??? What??
  • Anonym (!)
    Mentat skrev 2025-03-14 21:43:55 följande:
    Inget att bry sig om. "Svammel" är skribentens favorituttryck så fort någon uttrycker en annan åsikt än hans egen. Vi har sett det många, många gånger.
    Jo tack, det där var ju fullständigt obegripligt.
  • Anonym (!)
    AndreaBD skrev 2025-03-14 22:42:58 följande:
    Ingen här har påstått just detta.
    Somliga i tråden har gått varvet runt och målat in sig i ett hörn verkar det som ,,,,
  • Anonym (!)
    Faile skrev 2025-03-14 23:04:59 följande:
    Eller jaha, såg nu att Kina av nån anledning var hopblandat i allt. Vad har Kina gjort nu då senaste månaderna som gör att man ska bojkotta dem?
    Tja ... kanske hotat territorium utanför landets gränser till exempel.
  • Anonym (!)
    Faile skrev 2025-03-14 23:29:24 följande:
    Jag undrar seriöst? Taiwan har ju alltid legat på Kinas radar, men har det alltså hänt något senaste månaderna som jag missaat? 
    Nää men det kryper närmare ...
  • Anonym (!)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-15 19:49:11 följande:
    Det är bra att du tror på detta och att det gör skillnad. Själv tror jag att det funkar ungefär som ett nyårslöfte på gymmet. Första veckorna är det världens aktivitet för att efter ett par veckor rinna ut i sanden.
    Tror tyvärr att det ligger en del i det ...
  • Anonym (!)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-15 21:47:01 följande:
    Vad är det vi ska markera emot rent konkret?

Det ni pratar om just nu har ungefär lika stor påverkan som när folk satte en Ukrainsk flagga på sin FB-profil för att visa sitt stöd. Dvs man kände att man stod för något, men det påverkar inte speciellt mycket.
    Nä, att sätta en flagga på sin Face-book sida är väl en form av sympati.
    Att bojkotta amerikanska varor är väl mer att välja sida och visar mer allvar.
    Det är inte bara ett musklick utan mer en aktiv handling och ställningstagande. 
  • Anonym (!)
    Tow2Mater skrev 2025-03-15 22:18:09 följande:
    Ser en likhet - Som att kanske inte vilja försvara dem som inte betalar sin del av kostnaderna....
    Och med det menar du?.......
  • Anonym (!)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 19:42:49 följande:
    Min värld är absolut inte svart vitt. Varför skulle jag stå för något som gagnar bara extremister och hotar världens fred och välmående? Det är mycket anmärkningsvärt att det finns svenskar som stödjer någon psykopat som är ett hot mot Sverige. 
    Nu är han ju inte ett hot bara mot Sverige! Han äventyrar hela världsekonomin (inkl. Usa:s egen ekonomi) Han hotar med att annektera Kanada, Grönland,Panama-kanalen m.m.
    Dessutom finner hans stab tid för att upprätta en lista på typ 200 ord som inte får användas som t.ex "transperson". Det ska deporteras människor hit och dit ...
    Det ska införas enorma tullar som dras tillbaka efter någon/några dagar.
    Han måste ha blivit tappad vid förlossningen, blivit felvaggad och växt upp med blå brandbilar och höga trösklar.
    Ok om han skiter i Europa men vilken nytta har han gjort för sitt eget land?
    Skapat handelskrig med i princip ALLA!
  • Anonym (!)
    Anonym (Ingen bryr sig) skrev 2025-03-16 21:39:55 följande:

Nope, men jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Trump skulle gå samma väg som Hitler. 

Kalla mig naiv, men jag ser det som högst osannolikt.

Jag skulle nog inte tveka att kalla dig naiv.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA